Publicitat
Publicitat

TURISME

Balanç positiu de la promoció de places hoteleres a 10 euros

Girona penja el cartell de complet en plena temporada baixa

Una ocupació hotelera del 85% en plena temporada baixa i més de 12.000 menús en un cap de setmana. La iniciativa Girona 10, que oferia places a 10 euros, ha estat un èxit de convocatòria i de promoció.

Poques vegades les cases del riu Onyar i els carrerons del Call havien estat tan fotografiats un cap de setmana de gener. El mèrit ha estat de la iniciativa Girona 10, que amb l'esquer de places hoteleres i menús a un preu simbòlic de 10 euros, ha aconseguit omplir la ciutat de turistes en plena temporada baixa.

El bon temps va acompanyar durant tot el cap de setmana i la ciutat va lluir una imatge que en alguns moments evocava Temps de Flors, almenys en termes d'ocupació hotelera i de demandes d'informació a les oficines turístiques. Els hotels van registrar un 85% d'ocupació i en el marc de la campanya Girona 10 es van llogar un total de 1.600 places hoteleres a només 10 euros. La cinquantena de restaurants adherits van servir 12.000 menús i els comerços es van sumar a la iniciativa obrint dissabte de 10 del matí a 10 de la nit i repartint descomptes i xecs regals.

La majoria, catalans

Tots els sectors implicats en feien ahir un balanç molt positiu. Segons dades de l'Associació d'Hostaleria de Girona i Radial, la majoria dels turistes que van visitar la capital gironina aquest cap de setmana eren catalans. El 70% dels beneficiaris del Girona 10 eren procedents de la resta de Catalunya, principalment de la demarcació de Barcelona, i el 30% restant eren gironins. Però més enllà d'aconseguir omplir hotels i restaurants, el gran èxit de la iniciativa ha sigut la promoció i la repercussió mediàtica que s'ha aconseguit. Televisions franceses, holandeses i belgues i la majoria d'informatius estatals es van fer ressò de la campanya i van parlar de Girona com a destinació turística.

Els hotels van repartir un total de 2.500 braçalets blaus -el distintiu per poder beneficiar-se dels avantatges de la campanya-, que van correspondre a les 1.600 places a 10 euros més els hostes que ja tenien reservat o que no es van poder adherir a la iniciativa. Els tastos gastronòmics i les prop de 700 bosses d'aliments que es van repartir al Mercat del Lleó van tenir un gran èxit, però també les entrades gratuïtes als museus de la ciutat i les visites guiades. En només dos dies es van oferir més visites que en tot l'últim trimestre de l'any passat.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT