Publicitat
Publicitat

NOU MODEL DE GESTIÓ AEROPORTUÀRIA

Girona reclama que el Prat abandoni el 'low cost'

L'Ajuntament de Girona es va reunir ahir amb les cambres de comerç, els sindicats, la patronal i la Diputació per sumar esforços davant la reducció de vols de Ryanair a l'aeroport de Girona i reclamar al Prat que abandoni la seva aposta per les companyies de baix cost.

Segons va explicar l'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, l'objectiu de la trobada era obrir un "debat reposat" sobre quina ha de ser la millor manera de gestionar la infraestructura. Girona reclama que el seu aeroport treballi conjuntament amb els de Barcelona i Reus per posicionar-se en el nou àmbit que es crea amb la privatització d'Aena. Per això, ahir es va acordar promoure una reunió d'àmbit català per mostrar una posició conjunta davant aquest nou horitzó que s'obre.

Pel que fa a la situació concreta de l'aeroport de Girona, es va proposar una reunió amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, per trobar una solució "a curt termini", i a més s'ha encarregat un informe que avaluï quin és el model més idoni per a la infraestructura gironina.

Infraestructura complementària

L'alcaldessa va demanar al Govern un esforç "d'imaginació financera" per buscar una sortida satisfactòria. La visió des de l'Ajuntament de Girona és que l'aeroport ha de ser una infraestructura "complementària i no competència del Prat", segons va explicar la tinent d'alcalde d'Urbanisme, Isabel Salamaña, que va demanar obertament que "els aeroports grans apostin per les companyies internacionals i que les low cost siguin per a les instal·lacions de menor escala".

Salamaña va demanar que "se segueixi així el model europeu d'aquest tipus d'aeroports". La tinent d'alcalde va insistir que "el gran embolic és que Ryanair se'n vagi a Barcelona" i per això va demanar a la capital catalana "que sigui solidària amb els territoris".

Salamaña va destacar la necessitat que la Generalitat "opini i sigui la veu de tot el territori" en el concurs convocat per Foment sobre el nou model aeroportuari.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT