TRANSPORT PÚBLIC
Crònica 28/06/2011

Girona també tindrà servei propi de Rodalies a finals d'aquest any

Girona tindrà servei propi de Rodalies a partir de finals d'any. Hi haurà un tren cada hora entre Figueres i Blanes, amb parades a totes les estacions. L'objectiu és potenciar els trens de proximitat.

C.a.
2 min
El servei connectarà Figueres i Blanes i serà la primera línia de Rodalies descentralitzada de l'àrea de Barcelona.

BARCELONA.El nou servei de Rodalies a les comarques gironines serà una realitat el desembre d'aquest any. La Generalitat i Renfe, que en serà l'operadora, preveuen que abans no acabi el 2011 els primers trens ja circulin en període de proves. El secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Damià Calvet, ha concretat que l'oferta "ja està definida" i ara es debaten punts com el preu dels bitllets. Hi haurà un tren cada hora entre Figueres i Blanes, amb parada a totes les estacions, i una extensió entre Figueres i Portbou cada dues hores. Calvet afirma que el Govern "aposta clarament" per aquest corredor ferroviari, que enllaça amb França, el futur del qual s'ha posat en qüestió amb la pròxima posada en marxa de la línia d'alta velocitat entre Barcelona i Figueres.

Amb el traspàs de Regionals i Rodalies, la Generalitat vol dotar el territori de més trens de proximitat. El secretari de Territori i Mobilitat explica que la intenció és que els primers serveis de Rodalies que es posin en funcionament siguin els de Girona i, posteriorment, els de Tarragona. Per això, el Govern està debatent amb Renfe -l'actual operadora- els horaris i les freqüències dels diferents trajectes. "En el cas de Girona, l'oferta està definida", precisa Damià Calvet. El secretari explica que ja s'ha fet un estudi que concreta quina és l'oferta adient de Rodalies a les comarques gironines. Així, els trens de rodalies circularan pel corredor Portbou-Barcelona fins arribar a Maçanet-Massanes i, des d'aquí, direcció Blanes amb la línia del Maresme. Per això, les noves freqüències s'hauran d'encaixar dins les actuals línies, sense anar en detriment dels serveis de mitjana distància.

La R8, sense Barcelona

La nova línia de Rodalies R8, que enllaça Granollers amb Martorell, podria augmentar la freqüència de pas en funció de la demanada de viatgers. Aquesta línia, que ha entrat en servei el cap de setmana i és la primera de la xarxa de Rodalies que no passa per Barcelona, té actualment una freqüència de pas d'un tren per hora i es calcula que transportarà uns 3.000 viatgers diaris.

stats