Publicitat
Publicitat

DEMANDA DE CRÈDIT

L'empresa es dóna 15 dies per trobar 12 milions de finançament

El Govern cita Ossa per evitar que marxi de Catalunya

La marca de motocicletes catalana, renascuda després de 25 anys, no té liquiditat per afrontar les comandes i estudia canviar de comunitat autònoma. Dijous es reuneix amb l'Institut Català de Finances (ICF).

El fabricant de motocicletes gironí Ossa esgota les vies per aconseguir que se li obrin les portes del crèdit a Catalunya. La direcció de l'empresa es reunirà dijous amb els responsables de l'Institut Català de Finances (ICF) per mirar de trobar una sortida després que ahir anunciés que els propers 15 dies són decisius per al seu futur. "Si no aconseguim els recursos per produir les comandes que hem d'entregar a l'agost, triarem una de les tres ofertes per marxar que tenim sobre la taula", va explicar a l'ARA el director general , Joan Gurt.

Ossa necessita quatre milions d'euros de manera immediata i un total de 12 milions sumant el que preveu el pla estratègic de l'empresa per als dos anys vinents. Segons Gurt, la falta d'accés al crèdit ja ha fet que la companyia hagi rebaixat les expectatives de creixement per a aquest 2011. "El pla preveia que duplicaríem la producció i teníem tancades 2.500 comandes, però només en farem 1.500 unitats", va explicar Gurt. A més a més, també ha frenat l'expansió a quatre països: el Brasil, Mèxic, Sud-àfrica i els Estats Units. Les primeres 1.000 motos Ossa van començar a sortir de la fàbrica de Girona a finals de 2010 i ja circulen per 23 països d'arreu del món. En paral·lel, l'empresa també ha llançat la seva marca de roba, i té prevista la presentació d'un nou model de motocicleta d'enduro al novembre.

Després que Gurt anunciés a l'ARA fa uns mesos que l'ofec financer feia perillar el futur d'Ossa (marca renascuda després de 25 anys), l'empresari va revelar ahir que ja no pot esperar gaire més per donar una resposta a les dues comunitats autònomes que s'han ofert a acollir l'empresa amb tota mena de facilitats i a una tercera oferta que els ha arribat de l'estranger.

"Les trobades amb el Govern en els últims mesos només han donat paraules, i ja no hi ha més temps", va afegir Gurt. El directiu va insistir que la petició que ha traslladat a l'administració no és per rebre ajudes a fons perdut -el Govern ja els va donar una subvenció en el moment de néixer- sinó avals per aconseguir el crèdit que li garanteixi el futur del projecte.

Fonts del departament d'Empresa i Ocupació van assegurar que des que Gurt va manifestar les seves serioses dificultats s'ha treballat en la cerca d'alternatives i van afegir que les converses continuaran.

Si marxa, serà a Espanya

Les converses continuaran aquesta setmana amb el Govern, però si no arriben a bon port, tocarà decidir on anar. Arribat el moment, l'oferta de l'estranger és la que té menys números per prosperar, ja que planteja més dificultats. Malgrat que Gurt no es va voler pronunciar sobre quines comunitats autònomes són les interessades, l'Aragó és una de les més ben posicionades per la proximitat dels proveïdors (la majoria a Catalunya), la bona comunicació i el fet que altres empreses catalanes del sector, com Jotagas, ja s'han establert en un parc tecnològic aragonès especialitzat en automoció.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT