Publicitat
Publicitat

REFORMA LABORAL

El Govern forçarà poder paralitzar els ERO

CiU presentarà una esmena a la reforma laboral perquè el Govern pugui paralitzar EROs que impliquin acomiadaments si detecta errades en el procés. Fins ara el seu rol era aprovar-los o rebutjar-los.

La Generalitat no es resigna a ser un convidat de pedra davant dels expedients de regulació d'ocupació (ERO) que es presentin a l'autoritat laboral, ara que la nova llei li treu el poder d'autoritzar-los o rebutjar-los quan acaba el període de negociació. L'esmena que presentarà CiU al decret llei de reforma laboral aprovat pel govern espanyol no pretén tornar a la situació anterior a la reforma, sinó donar més paper al Govern en la fase de negociació i que pugui paralitzar el procés, i fins i tot sancionar l'empresa si detecta errors.

El director de Relacions Laborals de la Generalitat, Ramon Bonastre, va explicar ahir que l'esmena vol garantir una intervenció "més activa" de l'administració durant el període de negociació, que és de 15 o de 30 dies depenent de si l'empresa té més o menys de 50 treballadors.

Bonastre va afegir que la nova llei situa l'administració com a instructora del procés, rebent la informació, seguint que tot es desenvolupi segons la llei i fent "recomanacions i advertències". També tindrà més veu, segons el responsable de Relacions Laborals, per exigir plans socials més efectius a les empreses de més de 50 treballadors que facin EROs.

La decisió final, però, recaurà ara sobre el jutge, tal com passa en països europeus com França i Alemanya. L'informe de la inspecció de treball serà la informació en què es basaran els jutjats socials en cas de conflicte entre les parts.

El president de la Generalitat, Artur Mas, va treure importància dimecres al Parlament a la pèrdua de la competència per decidir sobre els ERO, i ahir Bonastre va defensar que l'autoritat laboral no queda buida de contingut. Manté el rol de sancionar, de supervisió de convenis i de negociació de vagues.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT