Publicitat
Publicitat

AEROLÍNIES

El conseller Recoder i el primer tinent d'alcalde Carnes 'venen' la nova ruta a São Paulo

El Govern i l'Ajuntament fan pinya amb Spanair

Spanair pretén que el nou vol entre Barcelona i São Paulo, al Brasil, sigui un punt d'inflexió en la història de la renascuda aerolínia, adquirida a principis del 2009 per un grup d'institucions i empresaris catalans. És per això que la companyia catalana ha volgut fer una demostració de força a São Paulo, considerada la capital econòmica de l'Amèrica Llatina.

L'empresa ha desplaçat a la ciutat brasilera una comitiva liderada pel conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder; el primer tinent d'alcalde de Barcelona, Jordi William Carnes; el portaveu adjunt de CiU al Congrés, Pere Macias; l'expresident de la Generalitat Pasqual Maragall; el vicepresident primer de la Cambra de Comerç de Barcelona, Josep Manuel Basañez, i el director de Turisme de Barcelona, Pere Duran. El president de Spanair, Ferran Soriano, i la directora comercial, Nuria Tarré, han encapçalat l'expedició de la companyia aèria.

El vol entre l'aeroport del Prat i São Paulo és la primera connexió directa de la història entre Barcelona i el Brasil. La connexió, amb tres freqüències setmanals, és una prolongació del vol de Singapore Airlines des de Singapur. Spanair, per la seva banda, aporta a l'avió de la companyia asiàtica part del passatge gràcies a les connexions que ofereix des del Prat. És un enllaç simbòlic per al Prat, ja que uneix el continent asiàtic amb l'Amèrica Llatina, un corredor que es preveu que doni més oportunitats en un futur. El preu del bitllet ronda els 800 euros (anada i tornada). Si n'hi ha demanda, Spanair voldria convertir aquest vol en una ruta diària i operar amb els seus propis avions les quatre freqüències setmanals que s'hi afegirien. El potencial de la ruta és, segons l'empresa, de 53.000 passatgers anuals. Iberia començarà a oferir aquest mateix vol entre Barcelona i São Paulo al juny vinent.

El conseller Recoder i el tinent d'alcalde Carnes van tancar files amb la companyia. Actualment la Generalitat controla més del 40% de Spanair. El consistori també participa en l'accionariat de la companyia a través de Catalana d'Iniciatives, i Fira i Turisme de Barcelona. "No donem suport a una empresa privada, sinó a una missió: volem que l'aeroport del Prat sigui un hub ", va manifestar el conseller. Sobre una hipotètica nova injecció de capital del Govern a Spanair, el conseller va dir que "no sembla que sigui el que la companyia busca".

Tot i que no descarta noves inversions de les institucions públiques, Soriano va assegurar que aquesta possibilitat "no està prevista a curt termini". L'empresa continua immersa en un procés de captació de capital per poder començar a oferir vols intercontinentals directes a partir del 2012 o 2013. Necessita uns 300 milions d'euros, que espera obtenir bàsicament d'inversors industrials o financers.

Soriano no va donar xifres econòmiques sobre l'evolució de la companyia durant el 2010 (el 2009 va perdre 186 milions i en va facturar 673), però va assegurar que aquest any "es reduiran molt les pèrdues". Va destacar que l'aerolínia va registrar al març un factor d'ocupació en els seus avions del 72%, rècord històric de la companyia i novè mes consecutiu de creixement. Els ingressos per seient han augmentat entre un 10% i un 15% en el que va d'any. La companyia està ultimant el programa de socis Spanair Star, que llançarà al juny i amb el qual regalarà un vol a cada nou membre sota el lema "Jo crec en Barcelona".

Recoder va afegir que "governar el nostre aeroport ens ha de permetre celebrar més inauguracions com aquesta", en al·lusió al "paper determinant" que la Generalitat reclama per a les institucions catalanes en la nova gestió del Prat. "Catalunya s'ha sentit maltractada per Aena i els poders de l'Estat", va afegir.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT