Publicitat
Publicitat

LA MARCA CATALUNYA

El Govern vol una oficina de promoció turística als Estats Units

Promocionar Catalunya com a destí turístic, especialment en aquells països que sense campanyes específiques ja han deixat clara la seva predilecció pel país. Aquest és un dels objectius bàsics que es marca la Generalitat en matèria de turisme, tal com va explicar ahir, durant la presentació de la vintena edició del Saló Internacional del Turisme, la directora general de Turisme, Marian Muro, que va anunciar la intenció del Govern d'obrir una oficina de promoció als Estats Units -d'on ja arriben més d'un milió de turistes cada any i que aporta un flux a l'alça de gent que vénen a Barcelona a embarcar-se en creuers-. Encara no hi ha, però, ni data, ni ubicació concreta per a la nova oficina de promoció turística, que està condicionada a l'aprovació final dels pressupostos del Govern (actualment prorrogats) i que se sumarà a les que ja funcionen a la Xina, França, el Regne Unit, Itàlia, el Benelux, Moscou, Alemanya, els Països Nòrdics i Madrid. Muro també va remarcar la voluntat d'introduir certs canvis en la manera com es ven la marca Catalunya amb l'objectiu d'acostar-se més als consumidors finals, per exemple a través de blogs, i replantejar-se l'assistència a determinades fires.

La vintena edició del Saló Internacional del Turisme, que tindrà com a país convidat Algèria i com a ciutat protagonista Bilbao, se celebrarà a la Fira de Montjuïc entre el 7 i el 10 d'abril i arriba en un moment de perspectives especialment dolces per al sector: durant els dos primers mesos de l'any, en el conjunt de l'Estat hi va haver un repunt de 4,5 punts d'atracció de turistes internacionals respecte a l'exercici anterior. El president del Saló, Raimon Martínez Fraile, a més, va remarcar que la inestabilitat al món àrab tindrà efecte rebot per al sector a Catalunya i les destinacions que ofereixen "estabilitat". I va posar èmfasi a remarcar que el turisme que ve a Catalunya és de qualitat i que som el segon país -per darrere dels Estats Units- quant a nivell d'ingressos provinents del turisme.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT