Publicitat
Publicitat

El Govern no vol participar en el capital de més empreses

La societat pública Avançsa, creada per vehicular la participació del Govern en projectes empresarials, canviarà el seu rol per convertir-se en un vehicle que ajudi les empreses a trobar els recursos per altres vies, com ara els fons sobirans o la banca estrangera. El director general d'Indústria, Joan Sureda, va explicar ahir que el paper d'Avançsa "no té sentit" quan hi ha fons de capital risc amb una capacitat molt més gran per injectar recursos en projectes empresarials.

En una conferència al Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya (CTESC), Sureda va considerar que, atesa la situació de les finances públiques i també les necessitats de les empreses, els 40 milions amb què compta Avançsa per injectar a les seves societats participades queden curts. "No podem jugar a dir que tenim impacte al teixit productiu" va reconèixer, i va proposar que el nou rol de l'empresa pública (abans Eplicsa) sigui la contribució perquè les empreses trobin altres vies i instruments per finançar-se.

El responsable d'Indústria del Govern va advertir que el paper d'Avançsa no pot ser ni el de "salvar morts", i donar recursos a projectes de viabilitat dubtosa, ni tampoc actuar en empreses que són capaces de trobar finançament per altres vies i fent valer els seus projectes.

En aquest últim cas, per exemple, va citar el cas de Telstar, una gran empresa on el Govern va entrar l'any passat. "Es tracta d'una companyia que va bé, que té moltes capacitats", va dir Sureda, elogiant l'èxit internacional de l'empresa catalana. "El paper de l'administració ha de ser el de direcció, i ens ho hem de replantejar", va reconèixer.

Fonts del departament d'Empresa i Ocupació consultades per l'ARA van descartar que la intenció del Govern a curt termini sigui abandonar cap de les participacions que Avançsa té en diverses empreses catalanes, tot i reconèixer que la nova estratègia no anirà per la via d'ampliar la cartera actual. Entre les participades hi ha també multinacionals com Ficosa i Ros Roca.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT