Publicitat
Publicitat

EL NEGOCI DEL TURISME DE NEGOCIS

Javier Julià: "Hem estat víctimes de la pràctica irregular d'una agència"

Perplexitat La venda per internet d'habitacions de l'Hotel Alexandra a 2.970 euros va agafar per sorpresa els responsables de la cadena que gestiona aquest cèntric establiment

Com va reaccionar quan es va assabentar a través de l'ARA que es podien comprar habitacions del seu hotel a 2.970 euros la nit?

No ens ho podíem creure. Primer perplexitat i sorpresa perquè és una tarifa absolutament desproporcionada. I, després, quan vam comprovar que era cert, amb molt malestar perquè això perjudica la nostra imatge i la dels hotels de la ciutat.

Quines mesures emprendran?

Ho hem d'estudiar perquè no ens volem precipitar. D'entrada veurem si renovem el contracte amb aquesta agència majorista, que ha incomplert l'acord. Ens reservem, si cal, emprendre mesures legals. Avui -per ahir- ja hem demanat que es retiri l'oferta.

Algú pagaria 2.970 euros per una habitació estàndard?

Ho dubto. És un preu totalment fora de lloc. Mai de la vida ens hauria passat pel cap aplicar aquesta tarifa. No s'ha venut cap habitació a aquest preu. Pensi que en cas que algú ho hagués fet, ni tan sols l'hotel n'hauria obtingut cap benefici.

A quins preus han venut les habitacions durant la setmana del Mobile World Congress?

A 270 euros la doble estàndard i a 320 euros la doble superior. Són els preus que consten en el contracte que hem signat amb l'organització del certamen per a un 80% de les nostres habitacions. El 20% restant s'han ofert a través dels canals habituals de venda a un preu mitjà que, en cap cas, ha superat els 290 euros. Fixi's que fins i tot hem venut habitacions per 110 euros a clients habituals.

Internet és un problema per controlar els processos de venda?

Dificulta el control i el seguiment. I també ho magnifica tot, perquè l'actuació irregular d'una sola agència ens acaba afectant a tots. El nostre compromís, i el de tots els hotels de la ciutat, amb l'organització del Mobile Wold Congress, el Gremi i Turisme de Barcelona, és total, i lamentem que l'actuació d'uns quants acabi afectant la reputació de tot el sector i de la mateixa ciutat.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT