Publicitat
Publicitat

L'ÚS DE L'ESPAI PÚBLIC

L'Ajuntament duplicarà les places en superfície i vol reduir els accidents mortals

Hores gratis de pàrquing per a motos sense multes

Barcelona és la primera ciutat europea en nombre de motos, 290.341, fins i tot per sobre de Roma. Però això s'ha convertit en un problema per a l'Ajuntament, que vol endreçar l'aparcament de superfície.

Cent mil places d'aparcament en superfície i incentius per aconseguir preus més competitius en els aparcaments de concessió soterrats són dues de les mesures estrella que l'Ajuntament promet desplegar en els pròxims set anys en el pla que intentarà normalitzar la presència massiva de motos als carrers de Barcelona.

No és que en els últims anys no s'hagi fet res però sí que és cert que l'administració ha reaccionat lentament al creixement dels vehicles de dues rodes a la ciutat: ha obert un únic pàrquing exclusiu per a motos al carrer Gran de Gràcia que, per la falta de costum i els alts preus, està mig buit; ha amenaçat de multar les motos mal aparcades sense fer-ho a tota la ciutat i no ha aconseguit dotar de prou places senyalitzades l'aparcament de superfície. Només una de cada tres motos té l'aparcament garantit al carrer en zones marcades.

El pla que es va presentar ahir detalla en 43 punts una nova iniciativa, avalada pel RACC però que s'engega dos mesos abans de les eleccions, en què també hi ha un fort compromís per reduir els accidents mortals fins a un 30% en dos anys. Fonts municipals van afegir que el capítol d'incentius per als motoristes també contempla hores d'estacionament gratuït en pàrquings per a motoristes sense multes.

En la línia de les mesures engegades en els últims anys, l'Ajuntament també preveu ampliar les 49 zones avançades en els semàfors del centre de la ciutat i retirar els vehicles que ocupen ocasionalment les zones d'estacionament exclusiu per a motos. De moment, el debat per fer oficial la circulació pel carril bus segueix obert.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT