Publicitat
Publicitat

SECTOR TÈXTIL

Després d'aconseguir el lideratge en vendes, el grup gallec desbanca H&M en valor a la borsa

Inditex és l'empresa de moda més valuosa

Inditex puja definitivament al podi de la distribució mundial de moda. La companyia gallega no només ha aconseguit ser l'empresa més gran del món per volum de facturació i una de les principals per número de botigues, sinó també per capitalització borsària. Ahir Inditex va desbancar el grup suec H&M com a companyia més valuosa del món de distribució de moda.

El títols d'Inditex, propietària de cadenes com Zara, Massimo Dutti i Bershka, van tancar la sessió d'ahir a 62,17 euros i la capitalització de l'empresa es va situar a 38.752 milions d'euros. A primera hora del matí, el grup fundat per Amancio Ortega va aconseguir avançar H&M, una tendència que va mantenir fins al tancament del mercat. La capitalització borsària del grup suec es va situar en 38.733 milions d'euros, amb 23,4 euros per acció.

Aquesta evolució no és fruit d'una conjuntura puntual. Inditex va enregistrar l'any passat una accelerada tendència positiva, fruit de la seva resistència a la crisi i dels bons resultats econòmics. Inditex ja és la tercera empresa de la borsa espanyola, per darrere de Banco Santander i Telefónica.

H&M, d'altra banda, ha experimentat una evolució contrària. Mentre que Inditex ha demostrat que no es ressent de la pujada de matèries primeres com el cotó, H&M ha vist com els seus beneficis redueixen el ritme de creixement. Des de finals del 2010 fins ahir, les accions del grup suec acumulen una devaluació del 4,09% (de 24,4 euros fins a 23,4 euros), amb caigudes de fins a 22,5 euros al febrer. Els títols d'Inditex, en canvi, han apujat de valor un 11,01% des del desembre.

La companyia gallega, que al juliol viurà un relleu a la presidència (quan Pablo Isla succeirà Ortega), ha desafiat les previsions de molts analistes, que asseguraven que els títols de la cadena de moda no podien pujar més enllà dels 50 euros per acció. El valor d'Inditex no només està en l'evolució de les vendes i el seu benefici, sinó en que és una empresa sense endeutament i amb una forta posició de caixa.

Podi mundial

Si el 2007 Inditex va aconseguir superar el grup nord-americà Gap en número de botigues, un any més tard també el va desbancar en volum de facturació i va acabar, així, amb la supremacia del propietari de Banana Republic.

Inditex va tancar l'últim exercici (entre l'1 de febrer del 2009 i el 31 de gener del 2010) amb una xifra de negoci de 12.527 milions d'euros, un increment del 13% respecte de l'any anterior, quan el grup es va veure afectat per la caiguda generalitzada del consum. El benefici de l'empresa gallega va augmentar un 32%, fins als 1.732 milions d'euros.

Gap, marcada per la dependència del mercat nord-americà, va tancar el seu últim exercici fiscal amb unes vendes de 14.660 milions de dòlars (10.274 milions d'euros), amb un creixement de només el 3,2%. El benefici net del grup es va situar en 1.204 milions de dòlars (843,8 milions d'euros), un 9,2% més que en l'exercici anterior.

H&M rivalitza directament amb Gap. La companyia sueca va tancar el 30 de novembre passat el seu exercici 2010 amb unes vendes de 108.483 milions de corones sueques (11.819,9 milions d'euros). Aquesta xifra va representar un increment del 7% respecte del 2009, mentre que el benefici net del grup va créixer un 14%, fins als 18.681 milions de corones sueques (2.035,4 milions d'euros).

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT