Publicitat
Publicitat

MOBILE WORLD CONGRESS

John Hoffman: "Barcelona serà incubadora d'idees"

Avantatges per als usuaris "Crec que l'elecció de Barcelona com a capital del sector generarà un clima de competència entre operadors que serà bo per als consumidors, tant pel que fa a tarifes més barates com a nous serveis"

El GSMA és una associació que representa els interessos de 800 operadors a tot el món i 200 empreses dins l'ecosistema de la telefonia mòbil. L'any 2006, tot buscant una nova seu per a la seva trobada anual, van topar amb Barcelona i van començar a celebrar-hi el que ara es coneix com a Mobile World Congress. El conseller delegat del GSMA, John Hoffman, reconeix que Catalunya ha estat tot un descobriment que els ha permès fer-se grans i que ha atret més de 60.000 visitants de tot el món en l'última edició del febrer. Un cop arribat el moment de renovar la permanència, el projecte de la ciutat (apadrinat per l'Ajuntament, la Fira, Turisme de Barcelona i la Cambra de Comerç) ha convençut el sector, que l'ha triat com a seu de referència fins al 2018.

Donar a Barcelona el títol de capital mundial del mòbil no té un punt de pretensiós? Molts diran que la capital és d'on vénen els nous productes, la tecnologia.

Nosaltres plantegem aquesta capitalitat com una oportunitat de lideratge en un sentit molt més ampli. No es tracta només d'implicar-hi els operadors, que també, i la indústria del mòbil, sinó de convertir Barcelona en l'imant d'idees que, sorgeixin on sorgeixin, es desenvolupin aquí i Barcelona es converteixi en el primer camp de proves per després exportar-les a tot el món.

En quins àmbits es notarà que Barcelona és laboratori d'aquestes innovacions tecnològiques?

El primer pas és ser, tal com pretenem, una incubadora d'idees de debò. Aquestes idees poden ser solucions i millores aplicables en àmbits tan diversos com la salut, el comerç i el transport. Aquí és on es pot aprofitar la ciutat, la seva oferta cultural, els esdeveniments importants que acull, per dur-los a la pràctica, fer el primer test.

El Govern té moltes expectatives que el projecte es tradueixi en nous llocs de treball d'alt nivell tecnològic a Catalunya.

Indubtablement hi haurà oportunitats. Nosaltres, des del GSMA, aportarem la capacitat d'influir per atraure professionals, talent. Podem obrir portes i dirigir-nos a qui toca en cada moment. Apropar-nos als líders i fer-los partícips del projecte. Aquest serà un dels nostres rols dins la fundació público-privada que es crearà properament per orientar els projectes i anar-los adaptant al que demani el sector d'aquí al 2018.

I de tot plegat, el ciutadà en rebrà algun efecte positiu?

La maquinària del projecte es posa ja en marxa ja, amb la propera creació de la fundació i algunes activitats, tot i que hi ha aspectes que necessitaran més temps per ser visibles. Ara bé, cal tenir present que l'interès que ha despertat entre les empreses pot accelerar coses. Recordo, per exemple, que un alt directiu d'una gran empresa del sector no va tardar ni 24 hores la setmana passada a trucar el director de Fira de Barcelona, Agustí Cordón, per felicitar-lo i demanar-li una reunió per plantejar propostes.

Les tarifes mòbils que paguen els consumidors també s'aproparan a Europa aprofitant aquesta condició de referència del mòbil?

Crec que es generarà un clima de competència que sempre és bo entre els operadors i que serà beneficiós per al consumidor. Pel que s'ha vist, tant Telefónica com Vodafone o Orange s'han mostrat molt partidàries del projecte i hi han donat un suport important. Tot plegat els farà innovar i crec que els avantatges per als usuaris seran tant en matèria de preus com en matèria de serveis i de nous productes. Si prenem com a exemple el procés d'elecció de Barcelona, crec que ha estat la competència amb altres ciutats la que ha fet excel·lir el seu projecte.

Pel que fa al proper Mobile World Congress, l'àrea dedicada a les aplicacions mòbils serà la que liderarà el creixement de participants?

Esperem que sí, que segueixi l'impuls dels últims dos anys, en què hem anat duplicant el nombre d'empreses en aquesta àrea. De tota manera, com sempre, la nostra obsessió no és tant quantitativa com qualitativa. L'important és que cada any hi siguin els que hi han de ser. Hem de vetllar perquè les empreses repeteixin i també per atraure'n de noves. Aquí a Barcelona ja s'ha creat un nucli interessant que pot ser un incentiu perquè en sorgeixin de noves.

Amb quines novetats treballeu de cara a pròximes cites?

A banda de l'atenció al món de les aplicacions, ens estem preparant a consciència pel que creiem que serà la propera gran explosió: la de la publicitat via mòbil. Estem treballant en una àrea reservada a aquest negoci dins el sector.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT