POLÍTICA MUNICIPAL
Crònica 08/02/2012

L'Ajuntament de BCN ha perdut 50 milions en ajudes a Spanair

El projecte fallit de Spanair ha tingut un cost de 50 milions per a Barcelona. Així ho va reconèixer ahir l'alcalde, Xavier Trias, en una conferència en què va deixar la porta oberta a futures aliances.

Maria Ortega
3 min

BARCELONA.Xavier Trias va debutar ahir en les tradicionals conferències de balanç que el Col·legi de Periodistes organitza anualment per a l'alcalde de Barcelona. En la seva intervenció, abans d'obrir el torn de preguntes, Trias va posar èmfasi en les iniciatives de lluita contra la crisi econòmica i la necessitat que la ciutat capitanegi el país per superar-la. Va llançar titulars com que una de les prioritats del seu equip és millorar la il·luminació dels carrers i d'alguns edificis emblemàtics, però va ser en el moment de les respostes quan va revelar dades com que la factura de Spanair suposarà en total uns 50 milions d'euros per a les arques de l'Ajuntament.

SpanairL'Ajuntament ha invertit uns 50 milions en la companyia aèria

"Ens haurà costat uns 50 milions d'euros", va reconèixer Trias en referència al tancament de la companyia Spanair, en la qual l'Ajuntament participava a través de la Fira i Turisme de Barcelona. L'última injecció econòmica, de 25 milions, es va aprovar en el ple del novembre. L'alcalde va destacar ahir que la prioritat de l'Ajuntament no era "ajudar una companyia, sinó crear un hub internacional al Prat" i va remarcar que, en aquest objectiu, han "rebut castanyes de tot arreu".

InfraestructuresPrioritat: els accessos ferroviaris per a mercaderies al port

Com si es tractés d'un geni de la llàntia, l'alcalde de Barcelona va assegurar ahir que si la ministra de Foment, Ana Pastor, només li concedís un desig, demanaria "poder treure del port de Barcelona les mercaderies en tren". Tot i que hi ha molts fronts oberts, la prioritat, segons l'alcalde, és desencallar els accessos ferroviaris al port. El tema de l'aturada de l'Estació de França per poder tirar endavant el projecte de les Glòries, que té previst posar sobre la taula en la trobada amb la ministra del 14 de febrer, és un assumpte secundari que, això sí, "també s'haurà de parlar".

Acords políticsTrias assegura un govern "social" i no tanca la porta a futurs socis

Després dels dos revessos de l'oposició amb projectes urbanístics de gran importància per a la ciutat, la reforma de Glòries i la del complex fabril de Can Batlló, Trias va admetre ahir que haurà de negociar millor per tirar endavant els projectes. Va advertir que el seu govern "serà més social" que els que l'han precedit i que buscarà aliances, encara que, "d'entrada", els socis no seran al govern. Una escletxa a futurs pactes.

Transport públicL'alcalde declara la guerra a la 'T-11' i defensa la pujada de preus

La pujada de preus del transport públic que ha aplicat aquest any l'Autoritat del Transport Metropolità és per a l'alcalde de Barcelona una decisió lògica per evitar l'endeutament: "No pot ser que els nostres néts estiguin pagant el transport públic d'avui". Trias destaca que les noves tarifes premien els usuaris habituals i repercuteixen més en els esporàdics, "com els turistes", i que, si fins ara la T-10 era el títol més utilitzat, caldrà "canviar els costums". Preguntat sobre la iniciativa veïnal de la T-11 , que busca aconseguir viatges gratis, l'alcalde va assegurar que el seu equip espera "que no tiri endavant, que no s'apliqui". Pel que fa a la possibilitat de tornar a allargar l'horari del transport públic pels partits del Barça que comencin tard, va reiterar que no està disposat a pagar els 30.000 euros d'aquest servei, i que, en tot cas, qui els hauria d'abonar és "qui es guanya la vida amb aquests horaris tan estranys".

EconomiaLa lluita contra l'atur es manté com a principal repte de mandat

Durant tota la intervenció prèvia a l'obertura del torn de preguntes, Trias va remarcar la importància de Barcelona com a "punta de llança" per treure el país de la crisi i va anunciar que promourà la conversió de Barcelona Activa en una agència metropolitana de promoció econòmica. També va avançar la creació d'una Oficina d'Atenció a l'Empresa per facilitar el contacte entre l'empresa i l'administració.

stats