Publicitat
Publicitat

Coalició sobiranista

Portabella ofereix a Laporta el dos i el cinc de la llista per tancar ja el pacte pel 22-M

L'acord es fa pregar

El líder del grup municipal d'Esquerra de Barcelona i cap de llista per ERC-Reagrupament a les municipals, Jordi Portabella, vol tancar ja l'acord amb Joan Laporta per concórrer plegats a les municipals del 22-M. Per això es decanta per acceptar que Laporta es quedi amb els números dos i cinc a la llista -el dos per Laporta i el cinc per Anna Arqué, a la fotografia amb la republicana Ester Capella, que es perfila per al tres de la candidatura-, malgrat algunes reserves i crides a la prudència de la cúpula d'ERC, segons les fonts pròximes a la negociació consultades per l'ARA. Els republicans, que en l'executiva d'ahir donaven el seu aval majoritari a l'operació dissenyada i executada pel mateix Portabella, volen assegurar-se una coalició sòlida sense el risc que reprodueixi la crisi que ha portat SI a trencar-se tres mesos després d'entrar al Parlament. En definitiva, la cúpula republicana vol evitar aventures condicionades per la urgència d'uns mals pronòstics electorals.

Però la pressa per escenificar l'acord va portar ahir Portabella a haver d'avortar l'anunci amb la mateixa urgència amb què l'havia convocat hores abans. Les fonts consultades ho desvinculaven dels recels que han expressat en privat sectors de la direcció d'ERC, que no perden de vista el risc, amb el pacte que es perfila (l'u i el tres per a ERC, el dos i el cinc per a Laporta i el quatre per a RCat), de perdre el control del grup municipal si treuen quatre o cinc regidors (ara en tenen quatre) i només hi ha dos o tres republicans a l'Ajuntament. Fonts d'ERC i de la Democràcia Catalana de Laporta reconeixien ahir que queden per tancar elements "claus" de la coalició, com l'ordre de la llista, cosa que hauria aturat per segona vegada la visualització de l'acord, després que Laporta no assistís a la conferència d'inici de precampanya de Portabella, com havia anunciat ERC. El pacte es fa pregar.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT