Publicitat
Publicitat

TURISME

El vaixell s'està acabant d'enllestir a Malàisia, s'instal·larà al Fòrum i el gestionarà la cadena Husa

L'hotel flotant de luxe arribarà a BCN a l'abril amb 5 anys de retard

Amb cinc anys de retard respecte als primers acords, el vaixell-hotel de gran luxe que s'ha d'instal·lar sota la placa fotovoltaica del Fòrum de BCN arribarà a finals d'abril. S'està enllestint a Malàisia.

Els anys de retard l'han convertit, pràcticament, en una llegenda. La del gran vaixell-hotel de luxe que ha de venir de Malàisia. I no ho acaba de fer. Els anuncis sobre la seva imminent arribada a la costa catalana s'han succeït des que, el 2005, Barcelona d'Infraestructures Municipals (BIMSA) va adjudicar a la finlandesa Sunborn el concurs per a la construcció de l'embarcació que, en el termini de dos anys, s'hauria d'haver instal·lat al Port Fòrum de Sant Adrià del Besòs. Ara, però, tant Sunborn com la cadena hotelera Husa, que gestionarà l'hotel, ho tenen clar: l'embarcació arribarà a l'abril -en un principi, el dia 14 ha d'acollir el sopar homenatge al centenari del Titànic- i la idea, com explicava ahir Roberto Torregrosa, cap de la zona cinc estrelles d'Husa, és que pugui estar funcionant al maig i s'inauguri oficialment a l'estiu.

Culminarà, així, un gran serial que la cadena hotelera admet que els té enganxats des de fa sis anys. Ara estan convençuts que aquest vaixell-hotel, el Sunborn Barcelona, de cinc estrelles, els servirà d'aparador i confien que, en els propers cinc o set anys, n'obriran cinc o sis més en altres ciutats, com explicava ahir Torregrosa. Fins ara, només hi ha un precedent a Finlàndia, a la ciutat de Turku. El del Fòrum, però, serà més gran -el vaixell-hotel més gran del món- i més luxós. Tindrà 180 habitacions i el preu mitjà per passar-hi una nit s'acostarà als 300 euros, encara que si s'escull alguna de les grans suites, la pernoctació costarà prop de 1.200 euros.

'Made in' Lumut

Es tracta d'una gran embarcació de set pisos, 140 metres d'eslora i 15.500 metres quadrats de superfície, que Sunborn va fer construir a la ciutat malaia de Lumut després de buscar la millor relació qualitat-preu en drassanes d'arreu del món. El viatge que l'ha de portar fins a Barcelona tindrà una durada d'entre cinc i set setmanes. De manera que el vaixell haurà de salpar entre febrer i març per arribar a port en els terminis previstos.

En aquests moments s'hi estan ultimant els treballs projectats per l'arquitecte barceloní Alonso i Balaguer per al disseny interior. La construcció del vaixell s'ha pressupostat en uns 150 milions d'euros i, de fet, des de Sunborn expliquen que el context econòmic ha estat el principal causant de l'endarreriment del projecte, com també alguns serrells inicials amb les múltiples institucions involucrades en l'acord.

Una de les clàusules més complicades del projecte, que autoritza l'amarratge del vaixell per als propers 25 anys i a canvi d'un cànon de 400.000 euros per l'ocupació de l'espai, era la impossibilitat de deixar el vaixell amarrat a Port Fòrum de manera permanent. Ajuntament i Generalitat van advertir l'empresa propietària que volien garantir que l'embarcació es mantenia en condicions de navegar i que no es quedava anys aturada al port i per això fixaven que hauria de sortir de port cada onze mesos. Els responsables del projecte neguen ara aquesta mesura i asseguren que el Sunborn Barcelona s'ha ideat amb "la voluntat d'estar fix al mateix lloc, com un hotel convencional, però al mar". De moment, descarten treure'l de creuer, com explicava ahir Fernando Sánchez, director comercial i de màrqueting de l'empresa, que destaca que es tracta d'una oferta enfocada a "persones amb un alt poder adquisitiu". L'hotel flotant tindrà terrassa anb piscina, spa, restaurant panoràmic i prop de 250 metres quadrats de centre de conferències. Donarà feina a unes 200 persones.

Dinamitzar el Fòrum

El turisme de negocis és una de les prioritats de l'establiment, encara que els seus impulsors també volen atreure els autòctons seduint-los amb l'oferta gastronòmica o les vistes panoràmiques del Mediterrani i de Barcelona. O, senzillament, amb la idea de passar una nit diferent.

La repercussió per a la ciutat d'aquesta iniciativa ha de ser la vitalització de la zona del Fòrum -especialment des que projectes com la torre espiral de Zaha Hadid i el zoo marí han caigut de la llista-. De fet, la idea del vaixell va néixer de la mà de l'alcalde Joan Clos, poc després de la clausura del Fòrum de les Cultures -amb l'oposició de CiU i PP-, i amb voluntat de dinamitzar l'espai. Un repte pendent.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT