INFRAESTRUCTURES
Crònica 17/08/2011

L'intercanviador d'Arc de Triomf, la tardor del 2012

Maria Ortega
2 min
El conseller Lluís Recoder, ahir al matí, a les obres de l'intercanviador d'Arc de Triomf.

Barcelona.Les previsions inicials situaven la data de final d'obres a la primavera del 2010, però la conjuntura ha estat força més adversa del que s'esperava. A l'intercanviador de l'Arc de Triomf de Barcelona -on es preveu la construcció d'un segon vestíbul de 2.200 metres quadrats que permetrà l'accés a la línia 1 de metro i Rodalies des de la plaça d'André Malraux-, ara mateix es treballa amb la tardor de l'any que ve a l'horitzó. També sembla clar que el projecte no comptarà amb la prolongació de les andanes de Rodalies fins als 200 metres per fer-les aptes per a la circulació dels nous trens CIVIA. Aquesta obra, tot i estar inclosa en el pla de Rodalies, encara no ha estat programada per Adif i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va criticar ahir sobre el terreny que no s'hagin impulsat les obres de manera conjunta com s'ha promogut des del Govern.

La prolongació de vies espera, doncs, encara sense data.Un fet que Recoder va aprofitar per reiterar la crítica a la manera com s'ha fet el traspàs de Rodalies, que va titllar de "més simbòlic que real". "Tenim molt a reivindicar", va concloure, després de negar que es vulgui retornar Rodalies a l'Estat assegurant que aquestes competències són tan poc significatives que "no val la pena retornar-les".

Hotel aturat

Més enllà del que és pròpiament l'intercanviador, aquesta zona de Barcelona també acumula retards en altres projectes especialment significatius, com l'hotel de cinc estrelles -i nou plantes- que la cadena Hotusa té projectat a tocar de l'estació. L'edifici, que va aixecar molta polèmica pel seu disseny i ubicació -els veïns no s'esperaven que s'autoritzés construir en aquest solar-, compta amb el vistiplau del ple municipal des del febrer del 2010 i la idea inicial era que estigués enllestit en un termini de 18 mesos. El projecte, però, no ha avançat gens i encara no compta ni amb la llicència d'obres per poder engegar.

stats