Publicitat
Publicitat

ALIMENTACIÓ

Llet Nostra vendrà postres amb l'objectiu de duplicar les vendes

Llet Nostra ha iniciat la comercialització de la seva gamma de postres després de vuit anys en què s'ha dedicat exclusivament a la venda de llet i, de manera minoritària, al batut de cacau. Des que va néixer el 2003, la companyia ha anat guanyant quota de mercat i el mes passat, per primera vegada, va aconseguir liderar les vendes de llet a Catalunya. Amb aquesta diversificació, Llet Nostra pretén duplicar les seves vendes, que el 2010 van superar els 20 milions d'euros.

Xavier Tupert, president de la companyia, és conscient que el mercat està saturat de productes: "L'estanteria està plena i hi ha gent que fa cua per entrar-hi, però creiem que hi podrem posar un peu", va assegurar ahir. Una tercera part del consum de làctics correspon als iogurts i les postres, segons dades de la consultora Nielsen. Sumant-hi la llet (que també representa terç del consum), Llet Nostra cobrirà amb els seus productes gairebé un 70% del negoci làctic.

Tupert espera que, gràcies a les postres, Llet Nostra pugui duplicar en cinc anys els 20 milions de vendes que va tenir el 2010. "El nostre objectiu és que cada producte obtingui una quota de mercat d'un 10%", va dir el president de la companyia. Les postres que comercialitza Llet Nostra inclouen iogurts de diferents classes, flams, natilles i crema catalana, entre d'altres.

Al maig, Llet Nostra va liderar les vendes de llet en tetrabric per primer cop des de fa vuit anys. La marca catalana va aconseguir una quota de mercat d'un 9,78% i va desbancar Pascual, la tradicional líder del sector, que va quedar-se amb una quota d'un 9,63%, segons Nielsen. "Hem tingut un creixement sostingut del 7% cada any -va explicar Tupert- però hem començat el 2011 creixent un 11%". Llet Nostra, a més, no va descartar la compra de Cacaolat, una marca amb molta força "especialment a Catalunya". Tot i així, va reconèixer que no és una prioritat perquè els batuts suposen un 2% de les vendes de làctics.

Nestlé i les matèries primeres

D'altra banda, el director general de Nestlé Espanya, Bernard Meunier, va destacar ahir que aquest any l'empresa se centrarà a potenciar l'eficiència interna per assumir l'increment de les matèries primeres com el cafè, que ha augmentat un 100%, el sucre (55%) i el blat (65%).

"Intentarem repercutir el mínim possible aquests augments en el consumidor", va afegir. Nestlé invertirà enguany 100 milions. Les vendes del 2010 van ser de 2.209 milions, amb un augment d'un 6,2%.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT