Publicitat
Publicitat

Llum verda a la privatització d'Aena

El govern espanyol va aprovar ahir la creació d'Aena Aeropuertos, la societat que gestionarà i explotarà els serveis aeroportuaris. Amb la formació d'aquesta empresa s'inicia el procés de privatització del 49% del capital d'Aena, que s'ha valorat inicialment en 8.906 milions d'euros i que ha de concloure amb la concessió dels principals aeroports, com els del Prat i Barajas.

Aena Aeropuertos engegarà l'activitat quan el ministeri de Foment concreti les seves atribucions, els actius i el personal que tindrà. Fins aleshores, la totalitat del capital seguirà sent propietat d'Aena, que en qualsevol cas mantindrà una posició majoritària en un futur. Tot i això, el nou model aeroportuari definit preveu en una primera fase la liberalització de 13 torres de control abans de maig, utilitzant la modalitat del procediment negociat, amb tres lots. Al primer s'hi ubicaran els aeroports d'Alacant, València, Eivissa i Sabadell, mentre que en una segona fase Aena es desprendrà dels de Sevilla, Xerès, Vigo, la Corunya, Melilla i Madrid-Cuatro Vientos. L'últim paquet incorporarà les instal·lacions de Lanzarote, Fuerteventura i La Palma.

Només nou dels 47 aeroports de la xarxa d'Aena van tancar amb resultats positius el 2009, l'últim any comptable tancat. El d'Alacant va ser el més rendible, amb uns beneficis de 30,58 milions, seguit pel de Palma de Mallorca (26,58 milions) i Girona (12,66 milions). Els aeroports espanyols van tancar amb unes pèrdues abans d'impostos de 432,97 milions. Madrid-Barajas va generar la majoria d'aquests números vermells (300 milions), mentre que a l'aeroport del Prat li van correspondre unes pèrdues de 42 milions d'euros.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT