Publicitat
Publicitat

EL PLE DE BARCELONA

L'oposició furga en la proposta per retirar els cotxes vells

Després de quatre dies de fer bullir l'olla, el polèmic Pla d'Energia, Canvi Climàtic i Qualitat de l'Aire va arribar ahir al ple de Barcelona -ja amb les ires inicials força rebaixades- com a mesura de govern per quedar sobre la taula de l'Ajuntament resultant de les eleccions del 22 de maig, que és qui l'haurà de desplegar. Les formes i, sobretot, la confusió generada dins del mateix bipartit sobre la possibilitat de demanar la retirada dels cotxes de més de deu anys dels carrers de Barcelona van servir, com era previsible, de clau roent als partits de l'oposició; tot i que ja en el torn de presentació de les 108 mesures que donen cos al pla, la mare de la criatura, Imma Mayol, va fer un pas enrere i es va encarregar de deixar clar que els termes de la proposta no recullen el límit dels deu anys, tot i que "sí que són aquests vehicles els que poden tenir més problemes".

CiU va agrair el matís després de remarcar que la mesura, tal com es va vendre inicialment, no era viable, el PP la va titllar de "classista i elitista" i ERC va insistir en el fet que la idea arriba "en el temps de descompte", "sense haver-se sabut explicar" i com a mesura de govern, perquè "si s'hagués de votar no aconseguiria suports", com va remarcar el regidor republicà Xavier Florensa. L'últim ple ordinari de la legislatura, però, -en ple esprint electoral- va estar marcat per les crítiques al balanç de l'acció de govern d'Hereu, que pràcticament no va intervenir i es va limitar a repartir joc. L'oposició el va acusar de "tergiversar dades en la seva visió triomfalista" i va aprovar, malgrat l'oposició de l'equip de govern, una moció que critica els "incompliments reiterats" de les mesures aprovades pel plenari sense el sí del bipartit.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT