Publicitat
Publicitat

MODA

Mango factura 1.400 milions gràcies al mercat exterior

L'empresa tèxtil catalana Mango ha crescut un 11% durant el 2011, amb una facturació que s'ha situat en 1.408 milions d'euros. El mercat internacional suposa el 82% de les vendes de la companyia.

Amb una situació de recessió del consum, sobretot al nostre país, les botigues catalanes i de la resta de l'Estat només van facturar el 18% de les vendes de la cadena Mango durant l'any passat. Un percentatge similar al de la seva competidora espanyola, Inditex, que va concentrar el 25% de les vendes al mercat intern durant el 2011.

Mango -que va anunciar recentment que abaixava un 20% el preu de les col·leccions per fer front a la crisi i guanyar competitivitat- es va centrar l'any passat a sortir a l'exterior: de les 644 botigues inaugurades, vuit són a Espanya i 636 a l'estranger.

Les vendes online es van situar en 36,2 milions d'euros, una xifra que representa només un 2,5% del total però que es va incrementar un 72% respecte al 2010. Enguany l'empresa preveu doblar la facturació provinent de la xarxa.

Aposta per l''e-commerce'

La companyia va inaugurar el seu primer portal de vendes el 2000 però no ha estat fins als últims anys que s'ha començat la veritable expansió en el comerç electrònic ( e-commerce ). Des del 2009 Mango desenvolupa les seves vendes online tant a través del propi portal com mitjançant concessions a altres webs multimarca (John Lewis al Regne Unit, Place des Tendances a França o Amazon als EUA). A Espanya es pot comprar a la web de Mango i al portal Claire + Bruce.

La internacionalització també està present en el segment electrònic. Entre el 2010 i el 2011 s'hi van incorporar alguns països emergents com la Xina, Rússia i Turquia, i des de començaments d'any ja se n'han sumat d'altres com Hong Kong, l'Índia i les Filipines. "Ens obrirem més, estem en plena expansió", explica una portaveu de la firma catalana.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT