Publicitat
Publicitat

MODA

El director general, Enric Casi, cedeix part de les seves funcions emmig d'una reestructuració que també afecta la meitat del consell de la companyia

Mango remodela l'equip directiu

Mango, la companyia líder de la moda catalana, ha iniciat una remodelació del seu equip directiu. Enric Casi ha cedit part de la seva gestió i el responsable creatiu, Damián Sánchez, ha deixat l'empresa.

El president de Mango, Isak Andic, està emprenent una reestructuració de l'equip directiu de la companyia. El canvi més notable és que l'actual director general, Enric Casi, cedeix part de les seves funcions al capdavant de la companyia, segons ha confirmat a l'ARA la mateixa empresa. Els canvis en la directiva ja s'han aprovat i són plenament efectius. Amb aquestes modificacions, Andic espera que l'empresa torni a agafar impuls després que els últims temps els resultats hagin perdut una mica de força. El 2010, Mango va guanyar 101 milions d'euros, un 31% menys que l'any anterior.

Amb la reestructuració, Casi deixarà de ser el responsable dels sistemes d'informació, que inclouen des de la informàtica fins a la logística, una de les claus de l'èxit de Mango. El conseller Nic Olivé, que fins ara s'encarregava de la gestió de les botigues de Mango, ha deixat aquesta àrea i serà l'encarregat de dirigir els sistemes d'informació d'ara endavant.

Una de les funcions d'Olivé serà la d'impulsar la interacció dels clients de Mango a través dels nous productes tecnològics, com l'iPad o els smartphones . Casi es mostra satisfet del sistema informàtic que Mango té actualment, però considera que "cal millorar" aquesta part. "Hem d'estar presents en aquestes noves tecnologies per estar a l'última", explica el directiu. "Calia un nou impuls i una dedicació exclusiva i jo no podia prestar-li tota l'atenció que requereix".

Enric Casi va aclarir a l'ARA que la seva intenció és continuar a la direcció general de Mango: "Jo cada vegada sóc una mica més vell, però de moment no preveig deixar més funcions". Casi preservarà les àrees econòmica i financera, d'auditoria i control intern.

"Diferents motius"

El directiu va defensar els canvis perquè la reorganització permetrà que Mango "millori". Sobre les causes d'aquesta decisió, va afirmar que "hi ha moltes raons: els canvis són polièdrics i responen a diferents motius". Enric Casi, que ocupa la direcció general des del 1996, està considerat un dels tres cervells de l'èxit de Mango, juntament amb els germans Isak i Nahman Andic (president i vicepresident de la companyia, respectivament).

Una altra de les conseqüències de la reestructuració és la marxa de Damián Sánchez, que fins ara s'encarregava de la direcció creativa (un departament que inclou des del disseny dels productes fins a la publicitat). El relleu de Sánchez s'ha produït "per motius personals i de l'empresa", segons Casi. "Es va creure que era millor que es dediqués a una altra cosa".

Francesc Bonet -procedent de Burberry's-, s'ha quedat amb la major part de les funcions que tenia Sánchez, però no l'ha substituït al consell, que ha passat a tenir un membre menys. El consell es va fundar el 2007 i fins ara s'havia mantingut sense canvis.

Un altre dels consellers, Daniel López, ha guanyat protagonisme en quedar-se la gestió de les botigues, fins ara en mans de Nic Olivé. A més, López també pilota l'expansió de la companyia amb Isak Halfon. En total, dels vuit membres que hi havia al consell de Mango, tres han canviat de funcions i un ha marxat.

Sota la batuta d'Enric Casi, Mango s'ha convertit en l'empresa líder del tèxtil català i en la primera cadena de roba d'Europa en presència internacional, amb botigues en 107 països. Quan ell va accedir a la direcció general, Mango tenia 100 treballadors a la seu central de Palau-solità i Plegamans, i avui en té 2.000 (i 10.000 més si hi sumem els de les botigues).

Canvi d'estratègia

Des del seu naixement, Mango va veure una oportunitat en la venda de moda a preus assequibles i va fonamentar el seu creixement en aquesta estratègia. Últimament, però, l'empresa havia evolucionat cap a un producte més sofisticat i ara sembla que vol tornar a les peces més bàsiques i portables.

Mango, fundada el 1984, vol invertir 220 milions d'euros en els pròxims set anys amb la intenció d'obrir 500 botigues anuals. Casi va explicar recentment que tenien l'objectiu d'arribar a 3.000 botigues, però que ara veuen viable assolir els 5.000 establiments.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT