Publicitat
Publicitat

Mas-Colell defensa la metodologia de les balances fiscals

El conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, va defensar ahir en sessió plenària la metodologia que es va utilitzar per elaborar les balances fiscals, després que dimarts el PSC i ICV-EUiA la critiquessin. El conseller va recordar que el grup de treball per a l'actualització de les balances es va constituir el 2004, que la metodologia es va aprovar per consens el 2005 i que posteriorment aquesta comissió va centralitzar la confecció de les balances. Mas-Colell ho va explicar en resposta a una interpel·lació parlamentària del diputat Joan Laporta.

El diputat de Democràcia Catalana va demanar una campanya per donar a conèixer a la ciutadania quins són els efectes per al país del dèficit fiscal amb l'Estat. Mas-Colell li va contestar: "M'apunto la necessitat i conveniència de continuar difonent [aquesta informació]".

Mas-Colell va defensar que la metodologia és "bona" i que, a més hi ha hagut una "continuïtat" amb les persones i els mètodes que van elaborar la sèrie que arribava fins al 2005. En aquest sentit, va destacar la participació de la professora Núria Bosch, que va ser coordinadora del grup de treball anterior, i de Marta Espasa, que va ser també membre del grup de treball anterior i que va estar directament lligada al càlcul de les balances. "La continuïtat és molt important en aquests temes", va subratllar el conseller.

D'altra banda, el conseller va recordar que la publicació inclou tant el flux monetari com el flux benefici. "El flux monetari és el més fàcil d'interpretar i el més rellevant en situacions en què hi ha molt d'atur", va recordar Mas-Colell. Aquest indicatiu mostra una mitjana d'un dèficit fiscal del 8% des del 1986 fins al 2009, amb un índex que va arribar al 10% el 1993 i el 2002.

Dimarts, l'endemà que es fessin públiques les balances, la portaveu adjunta del grup parlamentari socialista, Laia Bonet, va mostrar el compromís del PSC amb la transparència de les dades, però va reclamar més rigor i autoexigència.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT