Publicitat
Publicitat

L'empresa va suspendre pagaments al juny

Mediapro sortirà del concurs tot i l'oposició del grup Prisa

Més de la meitat de creditors del grup liderat per Jaume Roures han aprovat la proposta anticipada de conveni de l'empresa, que compensa el pagament íntegre del deute en un termini de 35 mesos.

Set mesos després de presentar concurs de creditors (l'antiga suspensió de pagaments), l'empresa Mediaproducción (Mediapro) ha arribat a un acord amb els seus creditors per aprovar la proposta anticipada de conveni (PAC), que permetria superar la situació concursal "en els propers mesos", segons va informar ahir la companyia catalana.

Mediapro va assenyalar: "Cap entitat financera s'ha oposat a la proposta, només s'hi ha oposat el grup Prisa". Mediaproducción, empresa propietària dels drets d'emissió per televisió de la pràctica totalitat dels clubs de futbol espanyols, va presentar concurs voluntari de creditors el 16 de juny per posar-se sota protecció judicial en el marc del seu conflicte amb Sogecable, filial de Prisa i propietària de Canal + i Canal + Liga, que s'ha denominat la guerra del futbol .

Sogecable va anunciar que no tenia intenció de fer front al primer pagament pels drets de la lliga 2010-2011, que ascendia a 90 milions d'euros. No abans que Mediapro abonés els 105 milions que deu a Audiovisual Sports -participada per Sogecable en un 80% i en un 20% per Televisió de Catalunya- en virtut dels drets des de la temporada 2006-2007.

Però el grup dirigit per Jaume Roures va recórrer a l'Audiència de Madrid la decisió del jutjat de primera instància i encara no ha abonat els 105 milions. Sogecable va pagar el deute de 90 milions al juny.

El deute de Mediapro ascendeix a 900 milions i els seus actius sumen 951 milions. L'empresa, que el 2009 va facturar 1.080 milions, no va concretar ahir quin percentatge de creditors van aprovar la PAC, però va assegurar que més del 51%, tal com estableix la llei concursal. El conveni preveu el pagament del deute ordinari en un termini de 35 mesos i sense quitacions.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT