Publicitat
Publicitat

SEGURETAT

L'incident mortal al Nitbus reobre el debat sobre la seguretat en el transport públic

Més càmeres i potser policia als autobusos

L'incident mortal a la Diagonal en un Nitbus de la línia N12 de Sant Feliu ha amplificat el debat de la seguretat al transport públic, que està prou agitat per l'acció policial al metro contra els carteristes.

L'escena és molt concreta i quotidiana: un grup de joves exaltats a altes hores de la matinada que s'enfronten al conductor del bus, portes que s'obren i es tanquen, cops al vidre, arrencada del bus i... un cos sota les rodes. Aquest final insòlit és el que es va produir a un quart de tres a l'altura de l'avinguda Diagonal amb la caserna del Bruc. El jutjat d'instrucció número 8 de Barcelona ja treballa en la investigació i, sobretot, amb les imatges del circuit de televisió intern que funciona en proves des del març als 56 busos de la xarxa Baixbus, que agrupa sis línies.

L'empresa que agrupa les companyies Mohn, Oliveras i Rosanbus i que des del 1996 enllaça Barcelona amb el Baix Llobregat ha instal·lat des del març i de manera progressiva quatre càmeres de videovigilància en cada autobús per les incidències hi ha "de manera puntual", segons apunta una portaveu de Baixbus. Aquestes càmeres, que es proven aleatòriament als diferents vehicles, estaven engegades i en funcionament ahir a la nit al lloc dels fets. "Confiem que les imatges ho aclariran tot", afegeix aquesta portaveu. La conductora del bus, que va contactar amb la centraleta com mana el protocol de seguretat però no va demanar l'assistència a Guàrdia Urbana i als Mossos, ha estat atesa mèdicament i està de baixa.

Reunió fa un mes amb UGT

Les conseqüències de l'incident mortal d'Óscar N.B. arribaran a través de l'Autoritat Metropolitana del Transport, ja que ahir el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, va apuntar a COMRàdio que calen "mesures dissuassives, amb vigilància, amb més policies". El secretari general del sector de carreteres d'UGT, Juanjo Pérez, va explicar a l'ARA que fa un mes van demanar a Font mesures al Trambaix i al Nitbus. "Volem menys proves pilot i més concreció", diu, amb propostes com les càmeres, els controls antifrau i que els conductors no portin diners.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT