Publicitat
Publicitat

CORREDOR MEDITERRANI

Més de 23.000 passatgers al TGV a París

En els seus primers dos mesos de vida, 23.243 passatgers han passat pel túnel transfronterer del TGV al Pertús. Tots ells són usuaris de la línia d'alta velocitat entre Figueres i París que es va posar en marxa el 19 de desembre i que també connecta amb Barcelona i Girona a través de la via convencional.

La gran majoria dels passatgers que han anat a França utilitzant aquest tram del TGV (que, de fet, entre Barcelona i Figueres i entre Perpinyà i Montpeller va a velocitat convencional) han sortit de Barcelona: prop de 15.000. Més de 7.200 ho han fet des de Figueres i la resta, poc més de 960, des de Girona.

El desplaçament més concorregut ha estat el Barcelona-Montpeller, amb un total de 4.348 passatgers, seguit pel Barcelona-París amb 4.199 i el Barcelona-Perpinyà amb 3.749 usuaris. Dels passatgers que sortien de Figueres, la destinació més freqüent ha estat París, amb 2.111 viatgers.

Mediterrani versus Pirineus
El ministeri de Foment apostarà pel Corredor Mediterrani, però ho farà amb la mateixa fermesa per la Travessia dels Pirineus i l'Eix Atlàntic, segons va declarar ahir el director general de Transport Terrestre del ministeri, Manel Villalante, en unes jornades celebrades a Barcelona. Les prioritats de la Unió Europea es decidiran entre el maig i el juny, i Foment té previst demanar a la Comissió Europea que inclogui en la llista d'eixos ferroviaris prioritaris els tres esmentats. "Tots tres són compatibles, tots tres són prioritaris", va afirmar Villalante. Aquesta llista determinarà quins projectes s'enduen fons de la UE.

Ferrmed no hi està d'acord, com va remarcar el seu secretari general, Joan Amorós. El lobi empresarial farà pressió al govern central i a la Comissió els mesos vinents perquè el Corredor passi per davant de la Travessia dels Pirineus en la cursa per les inversions. Amorós va remarcar que a l'arc mediterrani hi viu el 29% de la població de l'Estat i s'hi genera el 31% del PIB.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT