Publicitat
Publicitat

Els Mossos creuen que els esvalotadors van ser uns 200

Saben qui són i els "perseguiran" fins al final. Els avalotadors responsables dels incidents del Parlament són més de 200 (segons els sindicats policials) i estan "organitzats", "utilitzen nous mètodes de violència urbana" i "tenen furgones de comunicació", segons va explicar ahir el conseller d'Interior, Felip Puig.

Interior assegura que la violència de carrer ha canviat en els últims temps i ara utilitza les xarxes socials per informar i desinformar i provocar els efectes crida. Des del sindicat SME-CCOO, el portaveu, Toni Castejón, situa aquest canvi al mes de setembre amb la manifestació de la vaga general. "Abans els manifestants violents feien servir estris més ordinaris, com pals, pedres i tot el que trobaven; ara utilitzen instruments més elaborats". De fet, a la manifestació de l'onze de maig van fer servir productes inflamables, "garrafes amb benzina", i al desallotjament de plaça Catalunya, "cargols llançats amb tiradors". Pel que fa la manera d'actuar, Castejón troba diferències significatives: "Abans, quan arribava la policia, marxaven corrents i llançaven pedres; ara, abans que arribin els mossos, cremen vehicles i quan arriben, seuen al terra i aixequen les mans". Segons David Miquel, portaveu del sindicat SPC, "els grups estan ben organitzats i molt més preparats que abans i fan ús de les xarxes socials". I en aquest sentit, en la concentració de dimecres, molts portaven a les mans walkie-talkies per organitzar-se i deien frases com "Ens falta gent a la zona de Wellington", per exemple.

Els sindicats policials alerten que es fa molt més complicat "tractar manifestacions amb la immediatesea i l'efecte crida que donen xarxes com el Twitter". A més, estan preocupats per les "desinformacions i manipulacions" que "provoquen a les xarxes". Com per exemple, les fotografies del noi en cadira de rodes: "No l'estaven agredint". O el vídeo dels mossos de paisà: "Fan muntatges i sempre estan pendents de la premsa, són llestos".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT