EL DEBAT DEL NEGOCI DEL SEXE
Crònica 15/04/2011

Els Mossos multaran prostitutes i clients

Felip Puig vol prohibir la prostitució a les carreteres catalanes. El conseller d'Interior pretén regular aquest fenomen i acabar amb la prostitució forçosa multant clients i treballadores del sexe.

Marta Català
2 min
Prostitució de carretera Una treballadora sexual espera clients a la N-II entre Sils  i Vidreres, a la Selva, una de les zones amb més prostitutes  a les carreteres.

Barcelona.El buit legal de la prostitució provoca que en els últims anys molts municipis, entre ells Barcelona, hagin intentat frenar el comerç sexual al carrer a través d'ordenances municipals. Però la falta de recursos i la dificultat per complir la normativa acaba fent crònic el problema o el trasllada als municipis de l'entorn. Ahir, el conseller d'Interior, Felip Puig, va anunciar al Parlament que està treballant en l'abolició de la prostitució forçada a l'espai públic, que també inclou les carreteres, un fet que provocaria la unificació de criteris. El conseller va assegurar que està estudiant una "normativa" que tingui com a objectiu "reduir l'exercici de la prostitució a la via pública". Puig va anunciar multes tant per a persones que exerceixen aquesta pràctica com per als seus clients. Puig va matisar que vol "acabar amb la prostitució" forçosa.

Interior pretén que aquesta normativa en què ja està treballant tingui l'objectiu de garantir un "tractament homogeni a tot Catalunya" d'aquest fenomen i d'evitar que "diferents prohibicions diferencials en l'àmbit municipal provoquessin efectes de desplaçaments en territoris adjacents". Amb tot, el titular de la conselleria d'Interior manté la premissa de regular la prostitució tal com va avançar a l'ARA fa unes setmanes: "Vull regular la prostitució i el meu model de partida és el dels Països Baixos". Puig va explicar aleshores que és més partidari de regular que d'abolir i que prepararia una normativa.

Recursos per a elles

D'aquesta norma, el conseller ja ha avançat el que vol fer amb la prostitució forçosa, però falta saber com ho articularà i de quina manera ho regularà. Fonts d'Interior, però, deien ahir que el procés d'elaboració del que podria convertir-se en un decret és lent i tot just acaba de començar.

Per la portaveu de Genera, Clarissa Velocci, una entitat que treballa a peu de carretera donant suport a les treballadores sexuals, les propostes polítiques han de tenir un equilibri: "Amagar la prostitució no és la solució, s'ha de dotar a les prostitutes de recursos i també de drets", va dir.

Velocci creu que les ordenances dels municipis que multen tant prostitutes com clients "no han funcionat" i que "s'hauria de tenir en compte les prostitutes, perquè perseguir només amb multes i no garantir-los els drets, no soluciona el problema. D'altra banda, el conseller ha apostat per fer un nou "abordatge" per al "control i seguiment de l'exercici de la prostitució en establiments" i per això ha assegurat que, després de les eleccions municipals, parlarà amb "els nous interlocutors en l'àmbit local".

El portaveu del sindicat dels Mossos, SPC, David Miquel, va valorar positivament la iniciativa: "Nosaltres ens hem mostrat sempre a favor de la regulació de la prostitució". I va afegir que "és la primera vegada, que algú, crec, vol unificar criteris, cosa que permetrà que la prostitució no es desplaci d'un poble a un altre quan un alcalde faci una ordenança". Per la seva banda, l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va demanar al conseller que la proposta de prohibir la prostitució a les carreteres es faci extensiva també "als carrers de les ciutats".

stats