Publicitat
Publicitat

L'empresa atenua la il·luminació i apaga la poma dels aparadors

Mostres espontànies de condol a les botigues d'Apple al món

La mort de Steve Jobs ha provocat una onada de mostres de condol a les botigues d'Apple a tot el món i també a la xarxa. Fins i tot Google s'hi ha sumat, i a Twitter ha estat el gran tema de conversa.

Seguidors d'Apple d'arreu del món van viure ahir un dia de dol per la mort del carismàtic cofundador de l'empresa i líder espiritual del culte en què aquesta marca s'ha convertit per a molts. Les 357 botigues d'Apple que hi ha repartides per tot el planeta es van convertir en escenari d'aquest dol, amb imatges pràcticament calcades dels seguidors deixant espelmes, flors i missatges per a Steve Jobs. Escenes com les viscudes amb la mort de Diana de Gal·les o Michael Jackson, aquesta vegada amb un empresari de les TIC convertit en icona de la cultura popular.

La botiga d'Apple al centre comercial La Maquinista de Barcelona, l'única que s'ha obert a Catalunya fins avui, no va ser una excepció. A primera hora de la tarda, l'oficina de la filial espanyola a Madrid va rebre la trucada de la botiga que avisava que ja havia començat el pelegrinatge. Un portaveu de l'empresa explicava a l'ARA que no tenien dades de l'afluència de públic, però vaticinava que continuaria arribant gent, i agraïa totes les mostres de condol.

Com va passar a totes les botigues d'Apple, els responsables de la botiga de Barcelona van atenuar la normalment generosa il·luminació de l'interior, i van apagar del tot la poma mossegada que hi ha a l'aparador. Les instruccions arribades des dels Estats Units establien que la il·luminació es mantingués a un nivell més baix fins divendres, mentre que les pomes dels aparadors, en principi, només havien d'estar apagades durant el dia d'ahir.

De San Francisco a Pequín

L'afluència de públic més gran es va veure a les tres botigues de San Francisco, ciutat natal de Jobs, on les notes adhesives amb missatges dirigits al fundador d'Apple van arribar a cobrir tota la superfície dels aparadors. Les mostres de condol es van repetir de costa a costa dels Estats Units, amb l'emblemàtica botiga de la cinquena avinguda de Nova York com una de les més concorregudes. L'onada també va arribar a ciutats de l'altra punta del món, com Tòquio i Pequín.

Les oficines centrals d'Apple a Cupertino van ser un altre dels escenaris del dol, amb admiradors de Jobs rendint-li homenatge i també mesures preses per l'empresa, com ara que les banderes de l'edifici onegessin a mitja asta. A Palo Alto, la policia va acordonar els carrers pròxims a la casa de l'empresari per evitar col·lapses, però els veïns que hi van poder accedir també van deixar objectes en record seu al davant de l'edifici, d'estil medieval.

El dol a la xarxa

El record de Steve Jobs va estar molt present durant tot el dia a la xarxa, començant per la web d'Apple, que va substituir la pàgina principal per una fotografia de Jobs en blanc i negre acompanyada de la inscripció "Steve Jobs. 1955-2011". La fotografia enllaçava una pàgina amb un breu comunicat oficial lloant la figura de Jobs. Google va aparcar la rivalitat amb Apple per un dia i va incloure la mateixa inscripció en la seva austera pàgina principal.

A les xarxes socials, Jobs va ser el protagonista absolut del dia, amb la creació d'una gran quantitat de pàgines de Facebook d'homenatge, i amb les expressions relacionades amb ell dominant els rànquings de trending topics de Twitter. El seu nom o les etiquetes #thankyouesteve i #iSad van ser dels més destacats, juntament amb la frase " Stay hungry ", del seu recordat discurs a la Universitat de Stanford. Als Estats Units també n'hi va haver d'altres de relacionats, com el nom de Thomas Edison, amb qui molts comparaven Jobs, mentre que a l'Estat van fer fortuna els tuits relacionats amb Bill Gates, un dels primers a donar públicament el condol.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT