Publicitat
Publicitat

Mubàrak manté el setge als mitjans de comunicació

Les forces egípcies van retenir ahir durant tot el dia els sis membres del servei en anglès de la televisió qatariana Al-Jazira i els van confiscar les càmeres. En els últims dies, el canal de referència del món àrab ha patit la censura del règim fins al punt que diumenge es va tallar la seva emissió en àrab.

Egipte és el principal centre intel·lectual del món àrab però, en els moments clau, l'obertura del règim queda en un no-res. Els mitjans de l'estat actuen al dictat fins a l'extrem que divendres passat, en plena revolta i amb els carrers de les grans ciutats amb milers de persones cridant contra Mubàrak, el diari oficial Al-Ahram va obrir la portada amb una manifestació al Líban i la primera pàgina d'aquest rotatiu va destacar que el president havia inaugurat una fira internacional del llibre. Divendres passat el règim de Mubàrak va decidir tallar la connexió a internet per neutralitzar uns moviments opositors que s'havien fet forts a través de blogs i xarxes socials com Facebook i Twitter. Ahir al Caire encara no es podia accedir a la xarxa.

Durant les últimes eleccions, activistes a favor de la llibertat d'expressió van denunciar el tancament de canals de televisió, l'acomiadament de periodistes com a mesura de represàlia política i la interrupció de les emissions dels canals més incòmodes per a Mubàrak. Tot i això, els moviments opositors tenen la seva pròpia veu en els mitjans de comunicació. Hi ha periodistes com Ibrahim Eissa que han construït la seva trajectòria professional i política en els últims temps a través de les seves cròniques crítiques amb el règim de Mubàrak. Els egipcis "devoren els diaris", explica la politòloga Amal abu-Warda, en un país on més del 45% de la població és analfabeta.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT