Publicitat
Publicitat

Un excap de NoW diu que pactava les escoltes en reunions editorials

La comissió parlamentària que investiga l'afer Murdoch ahir a la tarda va penjar a la seva web una carta en què Clive Goodman, l'antic corresponsal de la casa reial del difunt tabloide News of the World, assegura que les punxades telefòniques no només eren conegudes pels responsables del diari, sinó que a més eren discutides obertament durant les reunions editorials.

Segons Tom Watson, el diputat laborista que ha lluitat més per la investigació d'aquest cas, la comissió ha rebut "proves devastadores" sobre la pràctica de les escoltes il·legals al NoW. Per Watson, "sembla que James Murdoch (president de News International, propietària de NoW) podria haver mal informat la comissió", i no es descarta que pugui tornar a ser cridat a testificar.

Goodman, fins ara l'únic periodista que ha anat a la presó per punxar telèfons, va ser condemnat a 4 mesos el gener del 2007. L'altra persona que va acabar entre reixes és l'investigador privat Glen Mulcaire. Segons News International, tots dos homes havien actuat en solitari i per iniciativa pròpia.

Goodman va dirigir la carta, escrita el 2 març del mateix any en què va ser empresonat, al departament de recursos humans de NoW per queixar-se del seu acomiadament després de ser condemnat. Goodman els recordava que ell havia mantingut la seva promesa de no implicar ningú del diari durant el judici, i que esperava que el diari mantingués el seu compromís de conservar-li la feina. A la carta Goodman diu que la decisió d'acomiadar-lo és "perversa", ja que "la pràctica [de les punxades] era comentada obertament cada dia durant la reunió editorial, fins que l'editor va prohibir que se'n fessin referències explícites".

El que Goodman no especifica a la carta és la data d'aquesta prohibició i qui era l'editor en aquell moment. Un punt crític, ja que aquest és un càrrec que va ser ostentat per Andy Coulson, que posteriorment va ser nomenat cap de premsa de Cameron i va haver de dimitir per l'escàndol.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT