Publicitat
Publicitat

PRESUMPTES IRREGULARITATS

L'Ajuntament de Sant Boi nega haver comès cap irregularitat en el cas Campeón

El PSC demana explicacions a Blanco

El PSC no vol que cap polèmica alteri la campanya electoral i per això ahir el secretari d'organització, José Zaragoza, no va dubtar a emplaçar el ministre de Foment a donar explicacions sobre el cas.

La presumpta implicació del ministre Blanco en el tracte a favor d'un empresari està afectant la campanya socialista i ja ha arribat a Catalunya, perquè podria estar-hi relacionat l'alcalde de Sant Boi, el socialista Jaume Bosch. L'ajuntament de la ciutat va sortir immediatament al pas de les sospites sobre una nau que l'empresa Azkar està construint a l'ampliació de la terminal de càrrega de l'aeroport del Prat, que Aena va urbanitzar per 11,3 milions d'euros. De moment el ministre ha suspès tots els actes de campanya.

Una jutge de Galícia hi veu "indicis" d'un delicte de "tràfic d'influències" per part del ministre de Foment, José Blanco, perquè sospita que va intervenir per agilitzar l'atorgament de la llicència. Aquest tràmit "compleix tots els requisits legals necessaris" i va trigar deu mesos a arribar a bon terme, va indicar el consistori, governat pel PSC en coalició amb ICV. A més, va recordar que també va requerir el vistiplau de l'Ajuntament del Prat, governat pels ecosocialistes.

Pel consistori "la tramitació de la llicència a l'empresa Azkar compleix tots els requisits legals necessaris, que s'han tramitat tant en temps com en forma d'acord amb els procediments habituals per a aquest tipus de llicències". Per demostrar-ho, l'ajuntament santboià va assenyalar que tot el procés de tramitació es va desenvolupar al llarg de 10 mesos: la llicència per a la nau logística d'Azkar a la terminal de càrrega es va demanar el 15 de maig de l'any passat i va ser concedida el 7 de març d'enguany.

Aquest ajuntament està governat pel PSC en coalició amb ICV i la passada legislatura aquesta mateixa aliança integrava, també, CiU, ara a l'oposició. El consistori ha recordat que el tràmit també va requerir el permís del consistori veí del Prat, governat per ICV, soci majoritari d'una coalició amb el PSC aquesta legislatura i la passada. "La llicència d'obres va ser demanada per part de Transportes Azkar SA, amb la finalitat de construir una nau en una parcel·la situada al recinte aeroportuari, entre els termes municipals del Prat i Sant Boi", va recordar el consistori santboià, "per la qual cosa els dos ajuntaments van haver d'atorgar la pertinent llicència i l'expedient es va tramitar paral·lelament entre els dos municipis".

Tràfic d'influències

Segons unes escoltes telefòniques que una magistrada de Lugo ha remés al Tribunal Suprem perquè hi veu indicis de tràfic d'influències per part de Blanco, el ministre es va interessar per la tramitació d'aquesta nau a partir del 30 de desembre del 2010. Aquell dia, segons les escoltes que ahir va publicar El Mundo, l'empresari José Antonio Orozco, vicepresident d'Azkar, es va queixar perquè la tramitació anava molt a poc a poc. La tarda d'aquella jornada Blanco va trucar a Orozco i li va demanar si el batlle era "dels seus", sempre segons les escoltes que publica el diari.

Blanco i Orozco van mantenir el contacte per parlar de la tramitació de la nau diversos cops des de llavors. L'empresari també va parlar en aquella època amb el secretari d'estat de Transports, el socialista català Isaías Táboas, i s'havia queixat en dues ocasions que l'informe d'Aviació Civil necessari per obtenir la llicència trigava a arribar.

El 17 de febrer al migdia, el ministre va trucar a l'empresari per dir-li: "En 15 dies està resolt allò de Catalunya". Finalment, el 10 de març, Orozco va enviar un SMS a Blanco en què li comunicava: "Acaben de donar-nos la llicència a Sant Boi. Moltes gràcies per tot". En efecte, tres dies abans havia rebut la llicència del consistori.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT