Publicitat
Publicitat

Pedalejar és la millor opció per arribar puntual a Pequín

Sis de la tarda, hora punta al carril bici de Gongti Beilu. Els ciclistes creuen el tercer, quart, cinquè i sisè carril de les rondes i s'allunyen del centre de la capital xinesa. A la seva esquerra els cotxes estan aturats en el que és el país amb els embussos més importants del món.

Pequín és l'exemple de la gran contradicció interna que viu la segona economia del món: limitar el nombre de vehicles per millorar la circulació de les seves congestionades ciutats o continuar amb les mesures que han potenciat la compra de cotxes fins al punt de crear el mercat automobilístic més gran del món, per davant dels Estats Units.

Amb l'auge de la classe mitjana, el govern ha dotat d'incentius els compradors de vehicles com a mesura per impulsar el sector. Però els 4,92 milions de cotxes registrats que hi ha a la poblada capital -de 19,6 milions d'habitants- han fet de la ciutat una cursa d'obstacles, que bàsicament consisteix a esquivar els cotxes que fan servir el carril bici per aparcar-hi i circular-hi i evitar així els rutinaris embussos.

Un món de contradiccions

Al país més poblat del món només hi ha 29 cotxes per cada 1.000 persones. El mercat automobilístic encara té molt potencial i les ciutats xineses no poden seguir el ritme. Això ha obligat el govern a promoure mesures que, tot i que alenteixen les vendes de vehicles, han d'ajudar a reduir els agònics embussos. Pequín, per exemple, només permetrà el registre de 240.000 matrícules el 2011 (un terç de les del 2010). D'aquesta manera, els pequinesos que vulguin un cotxe hauran d'esperar primer a un sorteig mensual. S'estima que només un de cada 12 se'n sortirà.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT