Publicitat
Publicitat

INDÚSTRIA DE LES DUES RODES

La multinacional es dóna un any per decidir si ven la fàbrica

Piaggio desisteix del tancament de Derbi i buscarà una alternativa

El grup Piaggio temptejarà possibles compradors, entre els quals hi ha el grup català Doga, que té un projecte per fabricar vehicles elèctrics. Mentrestant, però, les Derbi seguiran a Martorelles.

Derbi no marxa de Catalunya, si més no de moment. La multinacional italiana Piaggio va tancar ahir un compromís amb la plantilla i el Govern per garantir la viabilitat de la fàbrica de Martorelles i dels 200 treballadors. Un cop aparcats els plans de tancar la planta, l'empresa va retirar l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) i es va donar dotze mesos per estudiar les alternatives. El ventall de possibilitats passa per buscar una empresa que es quedi les instal·lacions, però també per revisar si és viable mantenir l'activitat de Piaggio a Catalunya, ja sigui amb les Derbi o bé fabricant peces per a les motos com s'havia fet fa anys.

La situació de Derbi ha despertat l'interès de diverses empreses, segons va explicar Fernando Cornejo, de CCOO al comitè. Els italians no es tanquen a negociar projectes amb ningú. De moment, però, l'únic que ha transcendit és la negociació amb el grup Doga, fabricant català de components per a l'automoció.

Segons va explicar ahir a l'ARA el director de filials de Doga, Manel Roure, les converses encara són molt inicials i s'està creant el marc de treball. El projecte suposaria entrar en una nova activitat a dins del sector de l'automòbil i fabricar petits vehicles elèctrics, tant de dues com de quatre rodes. "El repte és complex i el compromís de Derbi de quedar-se un any més hi ajuda", va reconèixer Roure.

Cornejo va explicar que Piaggio també va deixar la porta oberta ahir a seguir produint a Catalunya, ja siguin motos o bé peces. De moment, però, ha canviat l'ERO per un pla de prejubilacions al qual es podran acollir 25 dels 200 treballadors de Martorelles. També ha ofert un pla de baixes incentivades per a treballadors fixes discontinus.

Un tancament sense futur

La plantilla va donar ple suport a l'acord, que dibuixa un nou horitzó per a la planta de Martorelles. No obstant, el comitè també va insistir que l'ERO que pretenia Piaggio no tenia cap mena de justificació. Cornejo va explicar, per exemple, que dins l'entramat de la multinacional, Derbi és client de Piaggio i, per tant, "mai pot tenir pèrdues".

El Govern i sobretot el titular d'Empresa, Francesc Xavier Mena, implicat des del principi en la negociació, va celebrar l'actitud responsable de la multinacional.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT