Publicitat
Publicitat

Pla pilot d'horari intensiu en un institut d'Hostalric

El departament d'Ensenyament recuperarà el curs vinent l'horari intensiu a l'IES Vescomtat de Cabrera d'Hostalric, a la comarca de la Selva. La mesura s'emmarca en un pla pilot que servirà per analitzar l'efectivitat d'aquest horari i veure si, més endavant, es pot estendre a altres centres. La Generalitat ha escollit aquest institut, on estudien 600 alumnes, perquè ja tenen experiència amb l'horari compactat (es va fer entre els cursos 2008-2009 i 2009-2010) i, de mitjana, els estudiants que no viuen al poble han de fer cada dia mitja hora de ruta escolar abans que comencin les classes.

A partir del setembre vinent, els alumnes començaran les classes a un quart de nou del matí i acabaran a tres quarts de tres de la tarda. Hi haurà mitja hora d'esbarjo, entre un quart i tres quarts de dotze del migdia. A la tarda els que es quedin podran escollir entre estudiar o fer activitats extraescolars. Durant el curs que ara ha acabat, la supressió de l'horari compactat per part del tripartit va provocar diverses mobilitzacions. Precisament, l'actual Govern ha escollit portar a terme el pla pilot en aquest IES perquè ja acumula dos cursos d'experiència amb horari compactat i perquè els alumnes dels altres municipis tenen una distància considerable fins que arriben a casa.

A més, entre les diverses sol·licituds que tenia sobre la taula, Ensenyament ha escollit la d'Hostalric perquè la demanda de tornar a l'antic horari estava consensuada per la comunitat educativa, l'AMPA, l'Ajuntament i el Consell Comarcal. El Departament analitzarà l'efectivitat de l'horari compactat mitjançant qüestionaris a les famílies i mirant les notes dels alumnes en comparació amb les dels altres IES on es fa horari partit. De moment, Ensenyament especifica que es tracta només d'una prova i que, abans de decidir si la mesura s'estén a altres IES, caldrà veure'n els resultats.

Aquest curs, precisament, 24 instituts de l'Alt i el Baix Empordà també van demanar a Ensenyament que estudiés la possibilitat que els alumnes d'ESO fessin jornada intensiva. Les comunitats educatives van emprendre fins i tot mobilitzacions.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT