Publicitat
Publicitat

EL FUTUR DEL MOBILE WORLD CONGRESS

Barcelona té menys vols de llarg radi que París, Munic i Milà

El Prat competeix amb els 'hubs' europeus pel MWC

La xarxa de connexions intercontinentals de l'aeroport de la capital catalana serà un dels factors que valorarà el GSMA en la cursa per acollir el congrés mundial dels mòbils entre els anys 2013 i 2017.

El rècord d'afluència de l'edició del Mobile World Congress (MWC) d'enguany de ben segur que pesarà en la decisió del GSMA del juny vinent sobre la ciutat que acollirà l'esdeveniment del 2013 al 2017. A més de la celebració del congrés -que té un impacte econòmic per a la ciutat de 220 milions d'euros- també està en joc la capitalitat del negoci dels mòbils, que implica inversions industrials associades. Barcelona es disputa el MWC amb París, Munic i Milà.

Un gran secretisme envolta el concurs convocat per GSMA. No se saben els criteris exactes que se seguiran per valorar les ofertes, i les propostes de les ciutats són també una incògnita. En el cas de Barcelona, l'oferta -defensada per l'alcalde, Jordi Hereu, a Londres- emfatitza actius de la ciutat com l'oferta esportiva, el districte tecnològic 22@ i la gastronomia. A més de l'Ajuntament s'hi ha implicat el Govern i l'executiu espanyol.

Però la capital catalana, que també té al seu favor el fet d'haver acollit el MWC des del 2006, parteix en desavantatge en un apartat que també serà cabdal: les connexions aèries. En aquest sentit l'aeroport del Prat competeix amb grans hubs (centres de connexió de vols) europeus. París, Munic i Milà tenen més enllaços intercontinentals que el Prat. Aquests tipus de rutes -anhel persistent de la societat civil catalana- són especialment estratègiques per a cites com el MWC, que convoca milers d'empresaris i directius de l'Àsia i d'Amèrica.

Barcelona té actualment 23 rutes intercontinentals, davant de les 165 de París (entre els aeroports de Charles de Gaulle i Orly), les 55 de Munic i les 41 de Milà.

"És molt interessant per a nosaltres que el MWC segueixi a Barcelona", explica Carlos Arsequell, director de vendes de Singapore Airlines a Espanya i Portugal. El directiu de la companyia asiàtica afirma que l'ocupació del vol diari entre Singapur (centre de connexió per a la resta de l'Àsia i Oceania) i Barcelona ha passat del 80% habitual al 100%. Molts passatgers que haguessin preferit volar en classe turista (el preu d'aquest bitllet ronda els mil euros, anada i tornada) han hagut de pagar 3.000 euros per embarcar en business o 5.000 euros per primera. Arsequell destaca que la posada en marxa de la ruta entre el Prat i São Paulo -en codi compartir amb Spanair- a partir del març també jugarà a favor de la permanència del MWC, ja que el Brasil és una economia emergent.

La Fira i els hotelers
Spanair és una de les més interessades que es quedi a Barcelona el MWC. La companyia aèria catalana té com a objectiu principal crear un hub a Barcelona i operar vols intercontinentals.

La prova més evident d'aquesta implicació és que la Fira de Barcelona és el principal soci individual de Spanair (amb prop d'un 20% de les accions) i els hotelers de la ciutat i Turisme de Barcelona també en són accionistes. La companyia ha ofert descomptes d'entre el 20% i el 30% en els vols dels assistents al MWC.

Durant els dies del congrés dels mòbils l'aeroport del Prat va experimentar un creixement del trànsit del 30% i es van registrar 140 operacions de jets privats, el doble del que és habitual. Per tant, Barcelona se la juga en aquest camp i el Prat n'és protagonista.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT