Publicitat
Publicitat

AEROPORTS

El comitè de rutes diu que hi ha demanda de vols intercontinentals

El Prat vol millorar ara la connexió amb l'Àsia i el golf Pèrsic

Barcelona té com objectiu establir rutes directes amb l'Àsia i potenciar i atraure nous vols al golf Pèrsic, l'Amèrica del Nord i l'Amèrica del Sud, i convertir el Prat en un centre de connexions internacional.

El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries, el CDRA, vol potenciar l'aeroport de Barcelona, i per aconseguir-ho en els pròxims dos anys vol unir la capital catalana amb els mercats econòmics emergents. Les principals destinacions que s'ha marcat el CDRA són les rutes d'Àsia i els Emirats Àrabs Units, però també s'ha proposat l'augment de la introducció als EUA i el Canadà -on hi ha molta demanda de creuristes- i penetrar en diversos països sud-americans. "Sense una infraestructura estratègica ben connectada amb el món no podríem oferir-nos com a territori on acollir noves inversions i activitats que ens han de permetre superar l'actual context de crisi", va advertir ahir Damià Calvet, secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat i president del CDRA.

Els estudis elaborats pel CDRA demostren que existeix demanda de nous vols intercontinentals. De fet, el 64,4% dels viatgers intercontinentals són indirectes, és a dir, arriben a Barcelona havent fet escala en altres aeroports. Si es descarten les connexions amb el nord d'Àfrica, el percentatge puja fins al 75%. Aquests viatgers no només procedeixen de ciutats i països amb els quals no hi ha connexions directes, sinó que en rutes ja cobertes directament (com és el cas dels EUA, el Canadà i alguns països de l'Amèrica Llatina) ho fan perquè la demanda és superior a l'oferta.

Entre les rutes directes que es volen establir destaquen ciutats com Tòquio, Seül, Xangai, Pequín, Hong Kong, Nova Delhi, Dubai, Abu Dhabi, Lima, Caracas, Guayaquil, Boston, Washington DC, San Francisco i Los Angeles. També es volen recuperar els enllaços amb Bamako (Mali) i Banjul (Gàmbia), que va operar Spanair fins que va desaparèixer.

Suport de les grans aerolínies

En opinió de Sònia Recasens, tinent d'alcalde d'Economia i Ocupació de l'Ajuntament de Barcelona, per aconseguir aquestes noves connexions cal que les anomenades aerolínies de bandera apostin per l'aeroport de Barcelona, però també que companyies de mitjà i curt radi alimentin aquests vols. Un altre dels objectius del CDRA és potenciar el transport de mercaderies (que el 2011 va baixar un 7%), per millorar el centre logístic del Baix Llobregat, tal com va demanar Miquel Valls, el president de la Cambra de Comerç de Barcelona.

Per complir els reptes, el CDRA té molt clar que cal canviar el model descentralitzat de la xarxa aeroportuària d'Aena. "L'actual no ens serveix prou bé", va dir Calvet, que considera que la competència entre els aeroports és bona per a l'economia del país. "Les institucions catalanes han d'estar més a prop de tots els aspectes de la gestió de l'aeroport", va demanar Calvet.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT