INTERIOR
Crònica 18/07/2011

Puig recorre a la seguretat vial per prohibir la prostitució a les carreteres

El conseller d'Interior recorrerà a la seguretat vial per prohibir la prostitució a les carreteres catalanes, al·legant el perill que suposen com a distracció per als conductors. Ho inclourà a la llei òmnibus.

S. Sánchez / M. Català
2 min
Prostitutes com aquestes, d'origen romanès, a la N-II a Girona no podran treballar a les carreteres catalanes.

Barcelona.A partir de l'any vinent ja no es veuran prostitutes a les carreteres catalanes. El conseller d'Interior, Felip Puig, està decidit a prohibir aquesta pràctica (com ja va anunciar en una entrevista a l'ARA a l'inici del mandat), i per fer-ho recorrerà a les competències en seguretat vial que sí que té la Generalitat, donades les limitacions legals de l'administració autonòmica per actuar a fons en l'àmbit dels drets civils. En una entrevista publicada ahir per l'agència Europa Press, el conseller Puig va detallar com pensa dur a terme aquest canvi legislatiu, que preveu que es concreti abans que acabi l'any. Serà a través d'una modificació de la llei de carreteres, que pensa incloure dins el paquet de la llei òmnibus, i que establirà la prohibició de la prostitució a les carreteres, acollint-se al perill que suposa per al trànsit.

Responsabilitat dels Mossos

Les prostitutes als vorals de les carreteres poden distreure l'atenció dels conductors i provocar que facin maniobres imprudents que perjudiquin la circulació. Per tant, segons van confirmar a l'ARA fonts d'Interior, la prohibició vindrà acompanyada de sancions tant per a les prostitutes com per als clients que utilitzin els seus serveis en algun punt de la xarxa viària catalana, perquè consideren que es posa en perill la seguretat del trànsit. Així, seran els agents dels Mossos d'Esquadra, com a responsables de la seguretat vial a Catalunya, els que s'encarregaran de perseguir la pràctica sexual remunerada a les carreteres catalanes.

La intenció del conseller és que aquesta regulació s'aprovi al Parlament abans d'acabar aquest any, de manera que podria entrar en vigor l'any que ve. Tal com va explicar en una entrevista en aquest diari al març, Puig era conscient que per donar resposta a les peticions dels alcaldes que li "demanen treure les prostitutes de les carreteres" seria necessari "un suport legislatiu", donat que la policia autonòmica no té marge per actuar en aquest àmbit. Sí que el té, però, en qüestions de trànsit. Puig va dir llavors també que era partidari de regular la prostitució i va marcar el model dels Països Baixos com el seu referent, en lloc de sistemes abolicionistes com el suec. "La meva proposta la situaré en un marc regulador sempre tenint en compte que hem de protegir el dret de les prostitutes", va dir el conseller, que encara no ha concretat com pensa desenvolupar aquesta regulació. De moment, l'únic pas que ha anunciat és el de la prohibició a les carreteres a través de la normativa de seguretat vial, però encara queda pendent abordar el gruix del fenomen de la prostitució.

stats