Publicitat
Publicitat

LES FINANCES DE LA GENERALITAT

Recoder ja anul·la estacions de la L9

Tot i que el debat fins i tot ha sortit en les eleccions primàries del PSC, amb Jordi Hereu i Montserrat Tura insistint que les infraestructures bàsiques de Barcelona han de seguir endavant, ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va ratificar que no totes les estacions de la L9 tenen el futur immediat garantit i que la retallada en els pressupostos del govern provocarà que "d'entrada" no es facin molt probablement les estacions que queden a una distància de 500 metres, tal com va avançar l'ARA el 3 de febrer.

Muntanya i Manuel Girona, als barris de Gràcia i Sarrià-Sant-Gervasi, són ara mateix les estacions que tenen més números de sucumbir, segons els estudis del departament. Es dóna la circumstància, a més, que en el cas de Gràcia l'estació de Muntanya és una porta d'entrada més directa al Parc Güell i, en conseqüència, el retard mantindrà els accessos habituals des de les estacions de Lesseps o Vallcarca. Per a la història, de moment, també quedarà el fort debat institucional i veïnal que hi ha hagut a l'hora de batejar la parada de metro.

Recoder, que va detallar aquest retard en una conferència al Cercle d'Infraestructures, va justificar la decisió en la dificultat de garantir des de la Generalitat els 100.000 milions d'inversió previstos en el pla director d'infraestructures de Catalunya fins al 2020. El conseller no descarta tampoc una aturada en el funcionament de les tuneladores, encara que la L9 té garantida la continuïtat global perquè seria més car aturar l'obra que acabar-la. Ja s'havia fet la concessió de la majoria d'estacions a empreses privades. Però l'objectiu del departament és que es vegin afectades les mínimes infraestructures possibles de les que hi ha en construcció.

L'impacte de la retallada en les línies de metro de Barcelona no s'acabarà aquí i, de fet, els projectes més afectats per l'ajust pressupostari seran les línies 1, 2 i 3 del metro, que veuran reprogramades les prolongacions previstes en el pla director d'infraestructures de l'àrea metropolitana.

En el cas de la línia 2, s'ajorna el projecte de connexió entre Sant Antoni i Fira 2, perquè el Govern creu que queda compensat per l'arribada de la L9 a l'aeroport i l'enllaç al centre per la línia 1. Pel que fa a la línia 3, s'ajorna la prolongació fins a Sant Feliu de Llobregat. La llista de reprogramacions pot acabar afectant altres projectes, perquè la retallada del 10% de la despesa de la Generalitat representa uns 130 milions d'euros menys per al departament de Política Territorial.

Quart Cinturó
Recoder, en la seva intervenció ahir també va ratificar que el Quart Cinturó es farà, si bé es tindran en compte les al·legacions presentades perquè el projecte sortint sigui el que tingui un consens més ampli. També va citar l'execució del pla de rodalies, que encara està en el 22% de desenvolupament, com una de les polítiques "inajornables" del govern Mas, perquè Renfe necessita accelerar la seva modernització per part d'Adif.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT