En breu
Crònica 05/10/2011

Retorn 2 dies als 80 km/h

Albert Balanzà
2 min
Retorn 2 dies als 80 km/h

La persistència de l'anticicló

"Dissabte és possible que es vegi Mallorca". Amb aquesta tradicional aspiració barcelonina, el director del Servei Meteorològic de Catalunya, Oriol Puig, va justificar ahir la precisió d'activar el límit dels 80 km/h a l'àrea metropolitana, una de les apostes del tripartit més criticades per CiU, des d'aquest dimecres i almenys fins divendres. L'anticicló dels últims vuit dies, que ha registrat temperatures de deu graus de diferència entre observatoris de dins i fora de Barcelona, desapareixerà d'aquí un parell de dies per l'entrada de vent del nord i el desplaçament de l'anticicló cap a l'Atlàntic. En aquest context, segons Puig, una reducció del límit de velocitat dels 901.597 vehicles que circulen per l'àrea metropolitana pot facilitar la renovació de l'aire en superfície i la disminució de la contaminació.

Sis mesos de velocitat variable

Per segon cop des de l'inici del mandat a la Generalitat, el Govern ha tornat a aplicar el límit dels 80 km/h a causa d'un anticicló i alhora ha donat dades del que ha significat la introducció de la velocitat variable a la zona 1, on hi ha desplegats 28 panells que permeten donar alternatives de velocitat en funció de diferents paràmetres com el temps o la congestió de la via. El director del Servei Català del Trànsit, Joan Aregio, va detallar que la mitjana de velocitat, sense el límit dels 80 km/h, ha passat de 77 a 82 km/h i que les congestions han baixat un 31% amb una disminució d'un 2% de la circulació pels efectes de la crisi sobre el transport. Un cop alliberats 84,5 quilòmetres de l'antic límit, Aregio va qualificar d'"extinta, espero que per sempre" la zona 80 i va ratificar l'ampliació de la velocitat variable fins al 2014 a Molins de Rei, Tiana, Badalona i Sant Vicenç.

Les sancions es disparen

On sí que ha notat canvis el departament d'Interior és en la imposició de multes que en un any, entre el març i l'agost, ha fet augmentar en un 45% el nombre d'expedients. Aregio va atribuir l'augment al fet que "molts conductors van malinterpretar", després que el nou govern abolís la limitació dels 80 km/h, que hi hauria "certa permissivitat" en els controls de velocitat. Un error, "perquè serem inflexibles", va concloure.

stats