Publicitat
Publicitat

INFRAESTRUCTURES

El Govern anuncia una nova línia que unirà el Vallès i el Baix Llobregat sense passar per Barcelona

Rodalies funcionarà com una xarxa de metro

Tot i el desacord amb Foment pel finançament de Rodalies, la Generalitat crearà una nova línia entre Martorell i Granollers i més freqüències per convertir la xarxa en un metro metropolità.

El 26 de juny es posaran en marxa els canvis a Rodalies de Barcelona. Mesures anunciades ahir pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que malgrat "el poc marge d'actuació" del Govern, va assegurar que millorarien la xarxa. Tot i que continuava sent crític amb el traspàs del servei per part de l'Estat, el conseller va explicar els canvis que s'aplicarien "immediatament". Marc Garcia, coordinador de Rodalies de Catalunya, va destacar que l'augment que suposaven en la despesa era molt petit: Gairebé cost zero".

Una de les principals novetats és una nova línia entre Martorell i Granollers que no passarà per Barcelona. El 26 de juny entrarà en funcionament la línia R8, que utilitzarà vies ja existents, a l'espera de l'autorització d'Adif. El servei beneficiarà els estudiants de Mollet i Granollers que vagin a la Universitat Autònoma, a més de tenir avantatges tècnics, perquè el fet que no entri a Barcelona alliberarà una part dels trànsits entre l'Hospitalet i l'estació de Sants. De moment, la freqüència serà d'un tren per hora i per sentit.

Això serà possible perquè la línia R7, que ara va de Martorell a l'Hospitalet de Llobregat, s'escurçarà: anirà de Cerdanyola-Universitat fins a La Sagrera. Segons Garcia, "només un 7% dels passatgers que pugen a l'estació de Cerdanyola aprofiten tota la línia i van fins a l'Hospitalet". Recoder va plantejar el canvi com una "llançadora entre Sant Andreu i la UAB".

Els santcugatencs i els rubinencs, però, hauran de fer transbord per anar a Barcelona amb la Renfe, ja que es queden sense les parades de la R7. La major part del flux entre aquestes ciutats i Barcelona, però, es produeix amb els Ferrocarrils de la Generalitat, segons Garcia, que va insistir que les novetats s'introduien per "racionalitzar l'oferta".

L'altra novetat és l'increment de les freqüències en les línies del Maresme (R1, que va de Molins de Rei a Maçanet) i del Vallès (R4, que va de Sant Vicenç de Calders a Manresa i aglutina aproximadament la meitat dels usuaris de Rodalies). La primera tindrà freqüències de pas de sis minuts en hora punta i de vuit o deu la resta del dia; els trens de la segona passaran cada vuit minuts en hora punta i cada deu o quinze en altres horaris. La voluntat, apuntava Recoder, és "estendre aquest model a tota la xarxa progressivament", de manera que els usuaris "no vagin lligats a un horari" i les Rodalies es converteixin en "metros" per als ciutadans de tota l'àrea metropolitana, entesa en un sentit ampli. Les millores també afectaran la línia que va de l'Hospitalet a Vic -direcció Puigcerdà-: cada tarda hi haurà un servei extra entre Barcelona i la capital d'Osona.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT