Crònica 09/02/2011

Ryanair amenaça la segona posició de Spanair

Ignasi Pujol
1 min

BarcelonaL'aeroport del Prat segueix sent l'escenari d'una dura batalla entre aerolínies. D'una banda, Vueling vol consolidar el seu lideratge i sumar passatgers de connexió a la instal·lació, estratègia que interfereix en l'objectiu de Spanair, el segon operador, que pretén convertir el Prat en un hub (centre de connexió de vols) intercontinental. La companyia aèria que completa el podi de la infraestructura, Ryanair, no para de guanyar passatgers a Barcelona. Les xifres del gener, publicades ahir, ho constaten.

L'aerolínia de baix cost irlandesa, que va irrompre al Prat al setembre, va sumar 218.365 durant el primer mes de l'any. D'aquesta manera escurça les distàncies amb Spanair, que va registrar 262.276 viatgers a Barcelona. Vueling, participada per Iberia en un 45%, va sumar 457.524 usuaris, només 825 viatgers mes que el gener del 2010. Spanair, en canvi, va créixer un 12,68%.

Increment del 20%

El Prat va augmentar el seu trànsit un 20% al gener, fins als 2,01 milions de viatgers. Aquest increment va contrastar amb el creixement del 3,3% de Barajas o el 6% del conjunt d'aeroports d'Aena.

L'espectacular revolució de Barcelona -que als pròxims mesos obrirà rutes intercontinentals, com les dues de São Paulo i la de Miami-, relacionada amb l'arribada de Ryanair, contrasta amb les xifres dels aeroports de Girona i Reus, que van patir retallades del 32,5% i del 23,4%, respectivament.

Aquestes dues instal·lacions tenen una enorme dependència de Ryanair, que ha drenat cap a la capital catalana bona part dels viatgers que sumava en aquests aeroports.

stats