Publicitat
Publicitat

Ryanair vaticina que es convertirà en líder a Barcelona

"The game is over" (S'ha acabat la partida). Amb aquestes paraules va respondre ahir el vicepresident del gegant irlandès del baix cost Ryanair, Michael Cawley, a la pregunta de si l'aeroport del Prat encara podia aspirar a convertir-se en un hub (centre de connexió de vols). Cawley va dir que "hi ha un nombre limitat de hubs a Europa i no hi ha espai per a un de nou, malgrat l'afany dels polítics".

Després del tancament de Spanair, Ryanair passa a ser el segon operador del Prat, on l'any passat va registrar 3,46 milions de viatgers. L'aerolínia, que ja lidera el mercat aeri espanyol, fins i tot per davant d'Iberia, es mostra segura que atraparà Vueling, que el 2011 va transportar 7,75 milions de viatgers al Prat. "Serem els líders a Barcelona; no sé si l'any que ve, d'aquí dos anys o tres", va apuntar Cawley.

Sobre la promesa de Vueling de "protegir" el Prat, Cawley va dir que la companyia participada per Iberia "hauria de protegir-se d'ella mateixa perquè perd diners i haurà d'apujar les tarifes".

Ryanair, que competia amb Spanair en dotze rutes des del Prat, assumirà la connexió amb Oviedo i n'estudiarà d'altres. D'aquesta decisió en dependrà el trasllat a Barcelona de nous avions que se sumin als onze que la companyia ja té al Prat. La companyia, amb una flota de 284 avions, rep 25 aparells nous cada any. En funció del nombre d'avions que s'hi incorporin hi haurà contractacions de personal. Cawley va fer una crida als empleats de Spanair perquè contactin amb la low cost irlandesa.

Ryanair preveu registrar 4,4 milions de passatgers al Prat aquest any i 7,2 milions sumant-hi Reus i Girona.

Michael Cawley va reiterar la seva petició a Aena perquè abaixi les taxes aeroportuàries.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT