Publicitat
Publicitat

INICI DE LES REBAIXES

Les botigues de segona mà esperen millorar les bones xifres de l'any passat

S'acaba Nadal, comença la revenda de regals

Què en farem d'aquells regals que ens han portat els Reis però que no ens agraden? Un 10% dels espanyols reconeix que revendrà els obsequis no desitjats, majoritàriament a botigues de segona mà i a internet.

Quan s'acaben les festes moltes persones es troben amb una pila de regals que saben del cert que no faran servir. De fet, quasi un 50% dels espanyols, segons dades del portal eBay, reben algun regal de Nadal que no els agrada.

El costum d'enterrar-los al racó de l'oblit de l'armari ha començat a canviar en els últims anys i cada vegada ens acostem més a la tendència europea de treure algun profit d'aquests productes en el mercat de segona mà.

Segons les xifres de l'informe d'eBay, un 10% dels espanyols reconeix que revendrà els regals de Nadal que no li han agradat. És una tendència molt arrelada entre els joves de 16 a 24 anys, i entre les comunitats autònomes que més partit trauran d'aquests obsequis hi ha Catalunya i les Illes Balears.

Les opcions per revendre són dues: internet o les botigues de segona mà. A la xarxa, eBay, juntament amb Priceminister, són els portals més utilitzats pels consumidors espanyols a l'hora de posar a la venda els regals de Nadal. Els responsables d'eBay preveuen que el proper 30 de gener serà la data en què es faran més revendes nadalenques. Calculen que aquell dia se subhastaran 49.000 regals a l'Estat, uns 5.000 més que l'any passat. A les botigues de segona mà, en canvi, la campanya de revenda va començar ahir i en establiments com Cash Converters, que compra i ven tot tipus de productes de segona mà, o Cex, una cadena especialitzada en productes de tecnologia i informàtica usats, hi va haver molt moviment tot el dia. Iván de la Torre, director d'àrea de Cash Converters a Catalunya, explicava que fa uns anys que estan notant la revenda després de Nadal. "Els clients arriben amb els paquets quasi sense obrir, amb la caixa, i ens expliquen que els volen vendre perquè no els agraden, així de senzill", resumeix De la Torre, que considera: "És positiu que perdem els prejudicis que encara hi ha en aquest país al voltant dels productes de segona mà".

La crisi beneficia el sector
"Jo crec que aquesta tendència es consolidarà amb el pas del temps perquè no té sentit acumular regals que no t'agraden", diu De la Torre. Tot i això, reconeix que el context de crisi "ha ajudat a fer créixer el mercat de segona mà". A la cadena Cex també són de la mateixa opinió. Un dels seus encarregats, que prefereix no donar el seu nom, explica que la campanya de Nadal "ha estat molt bona" i esperen, tot i que encara és aviat per fer pronòstics, que les revendes d'aquest any siguin tan bones com les de l'any passat.

"Els productes de segona mà estan en auge -explica-. Nosaltres hem notat que la gent regala molts productes d'informàtica i tecnologia per Nadal".

"Quan surt la nova versió d'un telèfon mòbil, per exemple, tothom el regala i els consumidors que el reben tendeixen a venir aquí per vendre's el seu mòbil vell abans de llençar-lo i així guanyen uns diners, que sempre van bé", comenta.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT