Publicitat
Publicitat

INDÚSTRIA

Fins a vuit candidats poden estar-hi interessats

Sara Lee decideix Posar Bimbo a la venda

Sara Lee es vol desprendre de Bimbo deu anys després d'haver-la adquirit. Ja hi ha grups que han presentat la seva candidatura per quedar-se la companyia, que registra pèrdues des del 2007.

El grup Bimbo està en venda. La seva propietària, la multinacional nord-americana Sara Lee, ha posat a la venda l'empresa de pa i brioixeria després de mesos d'avaluar si se la quedava o si la venia.

Des del maig, Sara Lee ja havia anunciat que estudiava vendre tres de les seves divisions: Bimbo (que opera a Espanya i a Portugal), un negoci de massa de pizza a França i un altre de postres i brioixeria a Austràlia i Nova Zelanda. Avui la decisió, ja en ferm, és que Sara Lee es vendrà Bimbo i la divisió francesa de pizzes, segons informa l'agència Efe.

La companyia -propietària de marques com Bimbo, Martínez i Tigretón- actualment factura 367 milions d'euros anuals i és la marca líder en pa de motlle a Espanya (conegut sovint com a pa bimbo ). L'empresa té 791 treballadors fixos i 190 eventuals. El 2010 les pèrdues van créixer un 23% fins a superar els 12,5 milions d'euros. Aquests números vermells encara són més elevats si es comptabilitzen els 5,6 milions d'euros que Hisenda reclama a Bimbo en concepte d'impost de societats del període 2001-2004.

La companyia està en situació deficitària des de fa quatre anys. Des que el 2007 Bimbo va tancar l'exercici amb unes pèrdues de 100.000 euros la seva situació s'ha anat deteriorant. La mateixa companyia preveu que el negoci millori durant aquest any gràcies a "una utilització més bona i a l'adequació de la maquinària productiva", segons consta en els seus comptes anuals.

El sector era conscient de la possibilitat que Sara Lee es volgués vendre Bimbo i ja ha rebut vuit ofertes per adquirir-la, segons va publicar a principis de mes el diari Expansión . Quatre són grups industrials (entre els quals hi ha Bimbo México, una companyia independent de la catalana) mentre que les altres quatre provenen de fons d'inversió. Segons aquesta informació, la propietària de Bimbo té intenció de reduir a dos o tres el nombre de candidats a finals d'aquest mes o a principis de setembre.

L'estratègia de Sara Lee passa per reestructurar-se en dues divisions: una de carn, que estarà centrada als Estats Units, i una altra de cafè i te, que tindrà presència a tot el món i que a Espanya compta amb marques de gran consum com Marcilla. El negoci de forn només suposa un 10% de les vendes de Sara Lee.

Panrico també té pèrdues

Una possible compradora de Bimbo seria la seva rival Panrico, tot i que la companyia no passa tampoc pel seu millor moment. Aquesta empresa, també catalana, era propietat de la família Costafreda fins que al 2005 la va comprar el fons d'inversió Apax Partners per 1.000 milions.

L'operació ha acabat sent ruïnosa. Apax va perdre el control de Panrico l'any passat quan ja no podia fer front al deute assumit per comprar la companyia. Apax havia signat un crèdit sindicat de 560 milions d'euros amb diversos bancs i ara han estat aquestes entitats (liderades per ING) les que s'han quedat amb el control de la companyia.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT