Publicitat
Publicitat

Satisfacció a mitges del principal lobi empresarial

L'associació empresarial Ferrmed, que l'any 2004 va començar a demanar un corredor ferroviari des de Sant Petesburg fins a Algesires, va celebrar l'anunci de la Comissió Europea però va lamentar que "la xarxa central proposada és excessiva pel que fa al nombre de corredors" i que no s'ha concretat en quins corredors s'haurà d'invertir de manera més urgent. L'entitat reivindica que s'identifiqui clarament quins són els corredors principals d'entre tots els que formen la xarxa central, i que es prioritzin les inversions en aquests corredors.

Ferrmed també es va mostrar contrària al traçat final que tindrà el corredor mediterrani pel sud de la Península, que considera que "no és admissible" perquè deixa fora la costa andalusa des d'Almeria fins a Algesires i perquè, com a mínim en un primer moment, no resoldrà de manera satisfactòria una part del recorregut entre València i Múrcia. A més, l'entitat també demana incloure Màlaga com un node de la xarxa i l'enllaç directe entre Llorca i Granada.

La incursió per l'interior a partir d'Almeria i la volta que es fa per Chinchilla en el trajecte de València a Múrcia representen un total de 270 km addicionals que, segons el secretari general de l'entitat, Joan Amorós, provocaran un sobrecost important en el transport de mercaderies. D'aquesta manera, el traçat escollit restarà competitivitat al corredor mediterrani.

Ferrmed també defensa que, a partir del punt en què el recorregut se separa del litoral, ja no s'hauria d'anomenar corredor mediterrani. A més, exigeix que s'implantin en les línies convencionals uns estàndards que tinguin en compte, per exemple, la longitud dels trens de mercaderies, a banda de "l'urgent canvi d'ample de via".

El secretari general de l'entitat, Joan Amorós, es va queixar que el govern espanyol ha volgut deixar content a tothom, i va afegir que personalment això no li acaba de fer el pes. Tot i això, va voler deixar clar que és un pas endavant i que Ferrmed se'n felicita, encara que la satisfacció no sigui completa.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT