AUTOMOCIÓ
Crònica 08/06/2011

Seat engega la producció de l'Audi Q3

Catalunya s'estrena com a fabricant d'un Audi que aspira a liderar el segment dels totterrenys urbans d'aquí només un any. El 2012, Martorell farà 100.000 unitats del Q3, que es vendran sobretot a Europa.

Elena Freixa
2 min
L'Audi Q3 es farà a la línia 3 de la fàbrica de Seat, on s'han invertit més de 300 milions d'euros en equips de producció.

Barcelona.Les primeres unitats de l'Audi Q3 van sortir ahir de la fàbrica de Seat a Martorell en direcció als concessionaris, on de moment els clients només el podran provar i encarregar, ja que les vendes començaran oficialment a finals de setembre. El nou vehicle sortirà al mercat amb un preu de 29.900 euros i Audi confia vendre'n 100.000 unitats durant el primer any sencer, és a dir, durant el 2012.

El nou vehicle és aire fresc per a Seat, que ja ha començat a contractar alguns dels 700 treballadors que s'incorporaran des d'ara fins a la tardor a l'empresa. De cara a l'últim quadrimestre, la línia de producció del Q3 hauria d'estar treballant ja a tres torns per servir les comandes.

A més de l'ampliació de plantilla, el nou cotxe afermarà 800 llocs de feina més a la fàbrica i suposarà deixar enrere l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal que ara ja només afecta uns 90 operaris.

El Q3 compartirà línia productiva amb el Seat Exeo, tot i que la producció de l'Audi superarà amb escreix la de la berlina de Seat, que pot arribar a suposar un terç de la producció total a la línia. La capacitat màxima és d'uns 600 cotxes al dia.

Audi vol ser líder d'aquí un any

La fàbrica de Martorell ha estat l'escollida per llançar al món el primer totterreny urbà de la marca alemanya. Amb el Q3, entra en un nou segment del mercat i ambiciona arrabassar d'aquí un any el lideratge al seu principal competidor, BMW.

Catalunya s'estrena com a fabricant d'un Audi, després d'un sacrifici important i polèmic dels treballadors de Seat. La plantilla va acceptar la congelació salarial durant un any i una tímida pujada per sota de l'IPC el 2010. Fa dos anys, quan el grup Volkswagen havia d'emetre veredicte sobre la destinació del Q3, la fàbrica de Martorell vivia moments complicats per la caiguda en picat de les vendes derivada de la crisi. Sindicats com CCOO i CGT van defensar que la condició de congelar sous era un xantatge i que la decisió de portar el cotxe a Barcelona no depenia d'aquest aspecte.

El vicepresident de producció d'Audi, Frank Dreves, va destacar ahir que la decisió del fabricant respon al fet que Martorell és un centre molt competent i amb una plantilla molt ben preparada.

L'Audi Q3 està principalment orientat a convèncer el consumidor europeu, tot i que en un segon pas la marca estudia produir-lo també a la Xina per completar l'oferta al que és el principal mercat asiàtic. De fet, la Xina és la gran aposta del grup Volkswagen per aconseguir el lideratge mundial en la fabricació de cotxes el 2018 com a molt tard. Seat també participa d'aquest pla i hi portarà els seus models el 2012.

stats