Publicitat
Publicitat

CITA AL SALÓ DE XANGAI

Seat es presentarà al mercat xinès a l'abril

Els plans de Seat per vendre al mercat xinès en un futur proper avancen. De moment, la marca ja té data per a la presentació oficial en aquest mercat. La cita serà a l'abril, coincidint amb la Setmana Santa, quan la filial de Volkswagen assistirà per primer cop al Saló de l'Automòbil de Xangai, segons va confirmar a l'ARA un portaveu de l'empresa.

La presència de Seat en la 14a edició de l'Auto Shanghai no és un fet banal. L'empresa fa molts mesos que treballa en un estudi perquè li doni pistes sobre l'encaix i acceptació que tindrien els seus vehicles en aquest mercat. L'estratègia, encara per desvetllar, passarà en tot cas per vendre cotxes a la Xina però mantenint Martorell com a únic centre productiu dels models Seat.

El president de la companyia, James Muir, ja va avançar fa uns mesos que els plans de la filial de Volkswagen passen per obrir-se al mercat xinès, potser aprofitant les xarxes comercials esteses per altres marques del consorci alemany.

Muir també es va encarregar de defensar Martorell com a centre de producció. "La prioritat número u és omplir la fàbrica", ha insistit en repetides ocasions el president.

Sens dubte, aterrar a la Xina a finals d'aquest any o potser ja el 2012 pot ser el passaport per aconseguir l'objectiu de plena activitat a Catalunya. Hi ha exemples d'èxit al mateix grup alemany, com és el cas de Volkswagen, que va créixer un 24% en aquest mercat el 2010, i Skoda, que deu en gran part l'evolució de les seves vendes dels últims anys a la bona rebuda a la Xina.

Disseny i marca Barcelona

La joventut, el disseny esportiu i l'esperit mediterrani seran els grans atractius que la marca presentarà als possibles compradors xinesos durant el saló que tindrà lloc entre el 20 i el 28 d'abril.

A més a més, Seat potenciarà -com ja es va poder veure al saló de Ginebra- la seva vinculació amb Barcelona. El lligam amb la ciutat i la marca que ha sabut construir-se al seu voltant pot contribuir a situar al mapa els seus vehicles.

Demà mateix el grup Volkswagen presentarà els resultats del 2010. Seat seguirà amb pèrdues, tot i que la companyia confia en els nous productes a partir del 2012 per remuntar.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT