Publicitat
Publicitat

AUTOMOCIÓ

L'empresa confia a repetir el creixement del 3% de l'any passat amb nous cotxes i l'entrada a la Xina

Seat recupera el Toledo per fabricar-lo a Txèquia

Seat omple el buit del cotxe familiar i assequible i tornarà a fabricar el Toledo. El nou cotxe, per créixer més del 3% i superar les vendes del 2011, es produirà a la fàbrica de Skoda de la República Txeca.

"Seat torna a les arrels", va dir ahir el president de Seat, James Muir, a la presentació del Seat Toledo a Ginebra. La companyia rescata el vehicle, que va retirar del mercat el 2009, i el presenta com un antídot a la crisi: "Un cotxe maco a un preu maco", va defensar Muir. El preu de partida estarà per sota dels 14.000 euros i el disseny, que es pot intuir en el prototip presentat a Ginebra, deixa enrere l'última versió del 2009, que va ensorrar les vendes fins a la seva desaparició fa tres anys. Els primers models del Toledo van triomfar als 90 i se'n van fabricar 917.000 unitats.

El nou no es farà a la fàbrica de Martorell, que es reserva per a llançaments futurs, com el nou Ibiza que es va presentar ahir i el futur León, que ha d'elevar la capacitat de producció al màxim. El Toledo, en canvi, es muntarà a la planta de Skoda de la República Txeca, on la marca del grup Volswagen també hi produirà un cotxe similar. Així es volen aprofitar sinergies dins del grup i utilitzar la plataforma idònia de la planta txeca, van dir fonts de la companyia. Es tracta del tercer model Seat que no es fabrica a Martorell, ja que l'utilitari Mii es fa a la planta de Volkswagen a Bratislava, i l'Alhambra, a Portugal. La planta catalana, van afegir, no tindrà prou capacitat per al Toledo un cop es comenci a produir el nou León, que Seat aspira que sigui un supervendes i se'n puguin fabricar unes 200.000 unitats (tants com Ibizas).

El mapa d'expansió

Amb els nous cotxes i el redisseny dels seus models de capçalera, Seat vol, com a mínim, repetir el creixement de vendes del 3% aconseguit l'any passat, segons va explicar el vicepresident comercial, Paul Sevin. Això suposarà elevar les vendes fins als 360.000 cotxes, 10.000 més. Tenint en compte la situació del mercat espanyol, on l'any passat Seat va vendre un 19% menys, les esperances estan posades a créixer a fora. Els esforços, segons Sevin, se centraran en els mercats més prometedors per a Seat a Europa (Alemanya i França) i també a començar amb bon peu al mercat xinès, on arribarà a l'abril amb els primers León. Els plans al mercat rus seguiran endavant amb el disseny de la xarxa comercial, que aprofita la que ja té el grup Volkswagen allà. Seat vol tancar el 2012 amb 25 punts de venda.

La planta de Ford a Almussafes sortirà enfortida de la futura estratègia del grup. El president de Ford España, José Manuel Machado, va confirmar ahir a Ginebra que quan estiguin plenament implantats els nous models, la producció creixerà fins els 300.000 i els 350.000 cotxes, informa Efe.

A partir de l'estiu, s'ha de començar a produir el nou Kuga, presentat ahir al saló, i del qual se n'han de fer 70.000 unitats en un any sencer. Els altres pilars de la fàbrica valenciana han de ser la família del C-Max i el Transit Connect a partir del 2013. El Saló de l'Automòbil de Ginebra celebra aquests dies la 82a edició. La cita, amb els principals gegants del sector, mostra 180 novetats.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT