Publicitat
Publicitat

Semàfors en vermell i reduir els combois, l'opció dels experts

L'Estació de França és una estació que des del 1969 no compta amb cap pla de futur de les administracions -el 2010 Jordi Hereu hi va anunciar un gran equipament de ciutat-, les conseqüències de mantenir-la activa provoquen tots els problemes de circulació al mateix nivell que s'han traduït en dos accidents de tren semblants en menys de nou mesos al Clot. Aquesta és la visió dels experts, segons apunta el president de la comissió d'ordenació del territori i urbanisme del Col·legi d'Enginyers de Camins, Jordi Julià, que proposa com a primer pas immediat una millor senyalització que no depengui de la visibilitat en corba dels conductors. Julià apunta una possible solució a l'ARA sota la premissa que guanyar seguretat sempre comportarà perdre capacitat de trànsit: "Si cal, passar el semàfor a vermell i reduir el nombre de combois per hora".

En un article inèdit, aquest portaveu del Col·legi d'Enginyers de Camins no veu cap altra solució definitiva que esperar la finalització de l'estació de la Sagrera i el tancament de l'Estació de França. "Amb un nivell de 8 vies en ample ibèric per a Rodalies i Regionals i un altre nivell de 10 vies per a alta velocitat d'ample internacional, l'Estació de França deixarà d'existir per la força dels fets", escriu. A Julià no el convenç l'opció de l'ERTMS (European Rail Traffic Management System) com a avenç tecnològic de control de la circulació perquè "és un semàfor més sofisticat i no està ni garantit ni en la mateixa versió en tots els trens". En conclusió, des del Col·legi d'Enginyers es fa un símil amb la circulació de camions pel centre de la ciutat, derivada a grans vies exteriors des de fa dècades: "Cal eliminar passos al mateix nivell i el gran causant d'això és l'Estació de França".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT