Publicitat
Publicitat

MOBILITAT

Servei mínim de bus i metro, al 65% en hora punta

Mentre que els treballadors de metro decideixen en referèndum i assemblea si ratifiquen la posició del seu comitè d'empresa de desconvocar la vaga -prevista durant els quatre dies del Mobile World Congress-, els treballadors de l'autobús ja han decidit que dilluns en faran. Amb aquesta situació, el departament d'Empresa i Ocupació va ordenar ahir serveis mínims amb dos escenaris diferents. En cas que el metro no s'uneixi a la vaga i funcioni amb normalitat, tal com pot acabar de confirmar la consulta interna, els serveis mínims serien del 50% en hora punta, de 6.30 a 9.30 hores del matí, i del 20% la resta del dia; en cas que hi hagi vaga conjunta a metro i autobús, els serveis mínims seran del 65% en hora punta, de 6.30 a 9.30 hores i de 17 a 20 hores, i del 30% la resta del dia. Durant els dies de vaga, del dilluns 27 de febrer al dijous 1 de març, també hi haurà com a mínim un autobús de barri per a cada línia tot el dia.

Amb aquestes mesures el Govern engega les previsions de contingència que es completaran amb el pla específic que avui anunciarà l'organització del Mobile World Congress per als 60.000 participants que arribin a Barcelona i s'hagin de desplaçar. Dissabte també se sabrà el resultat de la consulta del metro, en la qual ahir van participar més de la meitat dels 3.000 treballadors que té. El president del comitè d'empresa del metro, Pere Ramon, va criticar que els serveis que ha decretat la Generalitat "limiten el dret de vaga" dels treballadors. "On queda, el dret de vaga?", va qüestionar el president del comitè.

Tal com es preveia dijous, els treballadors de l'autobús han decidit anar fins al final en les seves reivindicacions i rebutjar l'última oferta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), que rebaixa de quatre a tres anys el pagament dels endarreriments inclosos en el conveni i les consolidacions de les taules salarials. La proposta, molt similar a la que s'ha fet als treballadors del metro -tot i que els del metro ja no tenen conveni vigent- abonaria el deute del 2011 en dos pagaments el 2013 i el 2014. El 2012 i el 2013 s'actualitzarien les taules amb un 1,2% consolidat anual.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT